فارس نوشت:

مدیرکل نظارت و اعتباربخشی معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در یک ماه گذشته ۳۹ هزار و ۴۸۱ مورد تماس با وزارت بهداشت برقرار شد که ۲۳۹۶ مورد شکایات تعرفه‌ای بوده و ۲۹ پرونده در این زمینه بررسی نهایی شده است.

میردهقان در نشست خبری بررسی دستاوردهای برنامه تحول نظام سلامت گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت باعث شد نگاه هزینه‌ای به سرمایه‌ای تغییر کند، این یک رویداد مهم بود و در نظارت در چهار محور برنامه‌ریزی کامل صورت گرفت.

وی در مورد این محورها گفت: صیانت از حقوق مردم و جامعه پزشکی صیانت از دستاوردها و اهداف تحسین‌شده، توجه جدی به گزارش‌های آمده و ایجاد ارتباط مؤثر با مردم و ارائه‌کنندگان خدمات از محورهای مورد نظر بوده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه ۱۶۹۰ برای ثبت شکایت تعرفه‌ای گفت: در بحث نظارت قرار بود سه موضوع را در فاز سوم رعایت کنیم، انتظار داریم انضباط مالی در مراکز درمانی و مؤسسات پزشکی برقرار شود، کنترل تعرفه‌های غیرمصوب را داشته باشیم و تعرفه‌های دولتی ساماندهی شوند.

وی افزود: هرگونه پرداخت در بیمارستان‌ها باید با اعطای رسید رسمی باشد و هرگونه هزینه خارج از مؤسسات، بیمارستان‌ها و مطب‌ها از مصادیق تخلف است.

مدیرکل نظارت و اعتباربخشی معاون درمان وزارت بهداشت گفت:‌ در سامانه ۱۶۹۰ خواسته‌ایم اگر مردم از تعرفه‌ای خبر ندارند از آن آگاه شوند، پیشنهادات خود را اعلام کنند و تخلفات را گزارش دهند. وزارت بهداشت نیز متعهد به تعهدات است و هرگونه مشکلی در اجرای کتاب تعرفه‌ها را اطلاع‌رسانی می‌کند.

میردهقان در مورد میزان تخلفات انجام‌شده از تاریخ ۱۷ آبان‌ماه تا ۱۸ آذرماه گفت: ۳۹ هزار و ۴۸۱ مورد تماس برقرار شده که تعداد شکایات تعرفه‌ای ۲ هزار و ۳۹۶ مورد بوده است که ۲۹ پرونده در این زمینه بررسی نهایی شده است.

وی ادامه داد: استان تهران حدود ۴۰ درصد از خدمات درمانی را در کشور ارائه می‌دهد و به دلیل حجم بالای خدمات، رتبه اول را دارد که در زمینه این تخلفات نیز همین‌گونه بوده است.

 

23503

کد خبر 389495

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین