مدیر عامل انجمن رفاه و تامین اجتماعی معتقد است: با اجرای برنامه هدفمند کردن یارانه ها، جمعیت خط فقر و هزینه های زندگی مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی افزایش خواهد یافت.

مهر نوشت:

عباس اورنگ به اثرات سوء و منفی که به دنبال هدفمند کردن یارانه ها در حوزه رفاه و تامین اجتماعی ایجاد خواهد شد اشاره کرد و گفت: هدفمند کردن یارانه ها به خصوص در حوزه انرژی تاثیر فراوانی در بحث کارفرمایی و کارگری و صنعت کشور به دنبال خواهد داشت و این امر باعث افزایش قیمت تمام شده در حوزه کارفرمایی خواهد شد و در نهایت کارفرمایان به دلیل عدم تمکن مالی برخی از نیروهای خود را اخراج خواهند کرد و تعداد بسیاری از واحد های تولیدی نیز تعطیل خواهند شد.

قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ 15/10/1388 در مجلس شورای اسلامی به تصویب و به تأیید شورای نگهبان رسید. بسیاری از کارشناسان معتقدند که با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها نظام سلامت کشور دچار آسیب خواهد شد و از سوی دیگر باید منتظر افزایش شدید آسیبهای اجتماعی در کشور باشیم.

مدیرعامل انجمن رفاه و تامین اجتماعی با بیان این که انتظار می رود دولت با اتخاذ فکری اساسی اجازه ندهد چنین بحرانی در حوزه کارفرمایی و کارگاهها ایجاد شود که متاسفانه تاکنون در این باره فکری نشده است، خاطرنشان کرد: بررسیها نشان می دهد با اجرایی شدن بحث هدفمند کردن یارانه ها، هزینه های زندگی افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی تغییر خواهد کرد و این در حالی است که در آمدها کفاف هزینه ها را نخواهد داد و مردم به طور حتم با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

مدیرعامل انجمن رفاه و تامین اجتماعی همچنین افزایش قیمت دارو را یکی دیگر از اثرات اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها عنوان کرد و افزود: با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، قیمت دارو نیز افزایش می یابد و سازمان تامین اجتماعی نیز از این امر متاثر خواهد شد و هزینه های سازمان را به نحو چشم گیری افزایش خواهد داد.

منبع: مهر