میزان نوشت:

مشاور وزیر آموزش و پرورش،با بیان اینکه رقم حق التدریس معلمان بیشتر از اساتید دانشگاه علمی کاربردی است، گفت: بیشتر معلمان دو شیفته مرد هستند و در مقطع ابتدایی در شهر تهران معلم دوشیفته حق التدریسی نداریم.

محمد فاضل درباره معلمان حق التدریس در مدارس اظهار کرد: در مقطع ابتدایی ما به ندرت معلم حق التدریسی داریم و بیشتر معلمانی که تحت این روند در مراکز آموزشی تدریس می کنند در دبیرستان ها حضور دارند.او با بیان این مطلب که معلمان دو شیفته بیشتر مرد هستند، گفت: آقایان به دلیل مسئولیت هایی که بر عهده دارند بیشتر از دوشیفت کار کردن استقبال می‌کنند و امار معلمان زن که در دوشیفت کار می کنند بسیار کم است.

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت آموزش و پرورش در ادامه عنوان کرد: معلم حق التدریس که به طور دو شیفته کار کند، در مقطع ابتدایی در شهر تهران وجود ندارد و بیشتر در مناطق روستایی است.

فاضل با اشاره به این مطلب که بیشتر معلمان دوشیفته در مقطع اول و دوم دبیرستان مشغول به تدریس هستند، گفت: معلمانی که در دو شیفت و به طور حق التدریس کار می کنند تنها در زمنیه تخصص خود در دبیرستان‌ها فعالیت دارند.

مشاور وزیرآموزش و پروش گفت: معلمان دبیرستان 24 ساعت و 4 روز در هفته در مدارس تدریس می‌کنند و حقوق معلمان حق التدریس از اساتید حق التدریس در دانشگاه علمی کاربردی بیشتر است.

او در خاتمه گفت: حقوق معلمان حق التدریس در ساعت حداقل 150هزار ریال است، افرادی که به طور تخصصی در رشته مربوطه در مقطع دبیرستان تدریس می کنند.

 

23231

 

منبع: میزان