بسته های آموزشی جایگزین کتاب در مدارس می شود

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش وپرورش گفت: با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دیگر کتاب تنها رسانه برای آموزش نیست و برای دوره های مختلف بسته آموزشی را برای آموزش دانش آموزان در نظر گرفته ایم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان گفت: هدف نهایی نظام تعلیم و تربیت بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دستیابی به مراتبی از حیات طیبه است که باید با نقشه راه راهکار مناسب برای رسیدن به این امر را فراهم کرد.

وی افزود:یکی از مراتب تحول در نظام تعلیم و تربیت چرخش در نظام یاددهی،یادگیری و تنوع در رسانه های آموزشی است و بر اساس سند نگاه جدیدی به معلم شده و وی را به عنوان یک راهبر آموزشی و اسوه معرفی می کند .

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش وپرورش ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که باید در آموزش و پرورش متحول شود مدیریت آموزشگاهی است که این کار می تواند ما را در اجرای سند کمک کند.

وی گفت: با تدوین نقشه راه برای سند تحول بنیادین باید بتوانیم همه ارکان آموزش وپرورش را به صورت متوازن گسترش دهیم و در خصوص نیروی انسانی نیز دانشگاه فرهنگیان راه اندازی شده که امیدواریم در دو سال آینده خروجی های آن را شاهد باشیم .

حجت اسلام محمدیان افزود: توسعه و تجهیز مدارس استراتژی اصلی تحول در آموزش وپرورش است و برطبق برنامه درس نامه ملی طی سال های گذشته تغییراتی در کتب پایه های مختلف داشته ایم که البته با مسائل خاصی همراه بود .

وی افزود: دیدگاه ما نسبت به آموزش به این صورت است که دیگر کتاب را تنها رسانه برای آموزش نمی دانیم، بلکه بسته های آموزشی را در نظر گرفته ایم و همچنین شبکه ملی رشد را راه اندازی کرده ایم که می توانند برنامه های خود را از آنجا دانلود کنند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • س IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    20 1
    کسی کاری سراغ نداره؟ از شان وحقوقو معلمی سیر شدم
  • ناصر A1 ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    19 0
    این اموزش پرورش با فانی به هیچ جا نمیرسد تا معلم ناراضی داشته باشه ان شالله بزودی استیضاح شود . دوست دارم یکی از نماینده ها درباره وضعیت معیشت فرهنگیان ازشون سوال کند چیکار کردین اقای فانی کدام مشکل اقتصادی ما رو حل کردین از وقتی اومدین همش دروغ شنیدیم شرم اوره
  • بی نام A1 ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    11 0
    افرین