ایرنا نوشت:

معاون اول رییس جمهوری گفت: با وجود همه کارشکنی ها، فشارها و دشمنی های جبهه استکبار، ایران هم اکنون کانون امنیت و ثبات منطقه است.

اسحاق جهانگیری روز چهارشنبه در بیست و سومین اجلاس سراسری نماز و تعالی فرهنگی که در سرسرای امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد با اشاره به بروز ناامنی ها در کشورهای سوریه و عراق که ناشی از دخالت کشورهای خارجی و اقدامات تروریستی است، افزود: جمهوری اسلامی ایران در فضایی کاملا امن و با اقتدار مشغول سازندگی و کارهای عمرانی در سراسر کشور است.

وی با اشاره به توطئه کاهش قیمت نفت از 106 دلار به حدود 55 دلار و آثار منفی آن بر کشور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تا چند سال پیش روزانه دو میلیون و 400 هزار بشکه نفت صادر می کرد ولی بر اثر تحریم های ظالمانه ، محدودیت و ایجاد موانع در فروش نفت ، این میزان هم اکنون به یک میلیون بشکه در روز رسیده است.

جهانگیری افزود: با این وجود دولت در این مقطع کوتاه کارهای بزرگی انجام داده است که این خود باعث رونق کسب و کار و مهار نسبی تورم در کشور شده است.

وی گفت: دشمنان هر روز ما را به چالش می کشند ولی قادر هستیم با تدبیر و درایت و البته همراهی مردم با دولت از این چالش ها به سلامت گذر کنیم.

معاون اول رییس جمهوری افزود: دولت با ایجاد فضای جدید و شفافیت در روابط بین المللی و با رعایت خطوط قرمز این موفقیت ها را به دست آورده است.

جهانگیری با بیان اینکه مردم به آینده کشور و عبور از چالش ها و مشکلات کشور امیدوار هستند افزود: همه باید بکوشیم تا به سلامت از مشکلات عبور کنیم.

اجلاس سراسری نماز و تعالی فرهنگی روز چهارشنبه با پیام رهبر معظم انقلاب در اهواز آغاز به کار کرد.

این اجلاس فردا (پنجشنبه) نیز به کار خود ادامه می دهد.

 

17503

منبع: ایرنا
"