ایرنا نوشت:

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از برگزاری اولین جلسه کمیته تعیین مصادیق بورسیه ها برای بررسی اعتراضات دانشجویان بورسیه شده در دولت گذشته، در صبح فردا (پنجشنبه 18 دی ماه) خبر داد.

سعدالله نصیری قیداری روز چهارشنبه و در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرستان جدید و قبلی دانشگاه پیام نور در جمع خبرنگاران گفت: وزیر علوم احکام اعضای جدید کمیته تعیین مصادیق بورسیه ها را صادر کرده و اولین جلسه این کمیته تجدید نظر نیز قرار است صبح فردا برگزار شود.

کمیته تعیین مصادیق بورسیه ها در زمان سرپرستی محمدعلی نجفی بر وزارت علوم و برای بررسی بورسیه های صادر شده در دولت های نهم و دهم تشکیل شد.

روز سه شنبه وزیر علوم از اضافه شدن 3 نفر (2 استاد دانشگاه و یک نفر از نمایندگان مجلس) در این کمیته به منظور بررسی اعتراض دانشجویان بورسیه شده خبر داده بود.

قیداری با توضیح اینکه در کمیته بدوی تعیین مصادیق بورسیه ها اعلام شده بود که احکام صادر شده قابل اعتراض هستند، گفت: شورای بورس ضوابط مربوطه را تعریف کرده و وزیر علوم هم این ضوابط را تعیین کردند؛ همه چیز مهیاست و از فردا جلسه کمیته تجدید نظر آغاز می شود و کسانی که اعتراض کردند می توانند اعتراض خود را مطرح کنند.

او در پاسخ به این سوال که نام افراد جدید عضو کمیته تعیین مصادیق بورسیه ها چیست؟، گفت: لزومی ندارد نام آنها عنوان شود زیرا بهتر است این امور در فضایی کاملا حقوقی انجام شود؛ ممکن است نام بردن این افراد شائبه هایی را ایجاد کند که به صلاح دانشجویان و نظام نیست.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر علوم گفت: این کمیته نمی توانسته و نمی تواند بدون ضابطه تصمیمی بگیرد و هر دو کمیته در چارچوب قانون عمل می کنند تا حقی از فردی ضایع نشود.

قیداری حضور یکی از نمایندگان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را در این کمیته تایید کرد و گفت محمد فرهادی وزیر علوم حکم این نماینده را نیز صادر کرده است.

در دولت های نهم و دهم بیش از 3 هزار و 700 نفر از دانشجویان بورسیه شده بودند که برخی از بورسیه های صادر شده مطابق با قانون و مقررات نبود.

 

 


45231

 

منبع: ایرنا