ایرنا نوشت:

مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، با اشاره به تاثیر نسل چهارم اینترنت در رشد تولید ناخالص ملی گفت: به ازای هر 10 درصد افزایش ضریب نفوذ پهن باند، یک و 38 صدم درصد رشد در تولید ناخالص ملی خواهیم داشت.

به گزارش روابط عمومی شرکت ایرانسل، علیرضا قلمبر دزفولی، در آیین بهره برداری از شبکه G4 ایرانسل در شیراز افزود: همچنین به ازای هر یک درصد افزایش ضریب نفوذ پهن باند، دو درصد بر میزان اشتغال و 13 دهم درصد افزایش در بهره وری تولید بوجود خواهد آمد.

وی ادامه داد: همچنین به ازای هر 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری برای توسعه پهن باند، یک و هشت دهم میلیون شغل طی 10 سال ایجاد خواهد شد.

قلمبر دزفولی، تاثیر مثبت نسل چهارم اینترنت همراه ایرانسل بر محیط زیست را نیز یادآور شد و گفت: در کشور انگلستان، برآورد شده که میزان کاهش سفرهای درون شهری به ویژه با خودروهای شخصی در سال 2024، در نتیجه استفاده از پهن باند برابر با 2 و سه دهم میلیارد کیلومتر خواهد بود.

وی اظهار کرد: همچنین با استفاده از این خدمت، امکان اشاعه فرهنگ ایرانی و اسلامی به اقصی نقاط دنیا با افزایش دسترسی و سهولت نرم افزاری و سخت افزاری برای تولید و توزیع محتوای فرهنگی و مذهبی، الگوی سبک زندگی اسلامی و ایرانی توسط علما، متخصصان و آحاد مردم فراهم می شود.

او اضافه کرد: همچنین، ارتقاء فرهنگی جامعه از طریق افزایش میزان نشر، توزیع و سهولت دسترسی مقرون به صرفه به کتاب، انواع فیلم و محتواهای ویدیویی در حوزه های علمی، مذهبی، فرهنگی، سبک زندگی، انواع نواها و آواهای ملی، محلی، مذهبی و آثار هنری را نیز شاهد خواهیم بود.

وی، در خصوص راه اندازی نسل چهارم اینترنت در شیراز هم گفت: علاوه بر راه اندازی شبکه نسل سوم اینترنت (g3) در شهرهای شیراز، فسا، جهرم، کازرون، مرودشت، زرقان و شهر صدرا، امکان بهره برداری از شبکه نسل چهارم (g4) در کلانشهر شیراز نیز فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل افزود: هم اینک شهرهای ارومیه، بابل، تبریز، تهران، قزوین، قم، کرج، مشهد، همدان و شیراز نسل چهارم خدمات ارتباطی را پوشش می دهند که این مهم تا پایان سال جاری در تمام مراکز استان های کشور عملیاتی خواهد شد.

 

23503

منبع: ایرنا
"