نسیم نوشت:

جنتی با بیان اینکه در چاپ کتاب امسال از نظر عنوان شاهد رشد هستیم گفت: برای ارتقای فرهنگی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی متعدد مانند ماهواره، شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های رایانه‌ای کتاب بهترین ابزار است.

علی جنتی در افتتاحیه نمایشگاه «یاد یار مهربان» در بوستان گفتگو با بیان اینکه این دومین سال متولی است که همزمان با آغاز بهمن این نمایشگاه برگزار می‌شود، افزود: متاسفانه در چند سال گذشته شاهد کاهش امر کتابخوانی بودیم و با نگاهی به آمار کسانی که به کتابخانه‌های عمومی مراجعه می‌کنند این موضوع تایید می‌شود.

وی با بیان اینکه مشابه این نمایشگاه در سه استان دیگر در حال برگزاری است، گفت: امیدوارم تمانی استان‌های کشور مشابه این نمایشگاه را به منظور توسعه کتابخوانی گسترش دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه باید از تولید بازی‌های رایانه‌ای حمایت شود، افزود: در همین زمینه بنیادی با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده که علاوه بر تولید این بازی‌ها نظارت کافی در این زمینه دارد.

جنتی خواستار بهره‌مندی از ظرفیت فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی شد و افزود وقتی کمپین من عاشق محمد(ص) هستم راه اندازی می‌شودو میلیون‌ها نفر از این طریق با این فرهنگ آشنا می‌شوند ما نیز می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های شبکه‌های اجتماعی فرهنگ غنی خود را گسترش دهیم.

 

23503

منبع: نسیم آنلاین
"