تسنیم نوشت:

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: به نظر می‏‌آید پشت قضیه کاهش زاد و ولد آمریکا و سازمان مللی‌ها هستند که به این مسئله دامن زدند، بنده در آن زمان که بحث کنترل جمعیت مطرح شد موافق نبودم و تاکید من بر روی تنظیم خانواده بود.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی پیش از ظهر امروز در دیدار با هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اراک، گفت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به این بخش داشته و اعتبارات ویژه ای نیز به این بخش اختصاص داده است، ارتقای سلامت و خدمات مایه امید و خیر و برکت است.

او گفت: باید بر روی سلامت خانواده‎ها کار کرد تا کمتر فروپاشی داشته باشیم، بحث بهداشت رسالت مقدس وزارت بهداشت است زیرا یکی از مسائل مهم، خانواده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: یکی دیگر از مباحث مهم بحث زاد و ولد است که مقام معظم رهبری نیز تاکید ویژه‎ای داشته اند، در استان مرکزی بحث زاد و ولد منفی و حدود 0.9درصد و به زیر 1 درصد رسیده و نرخ باروری حدود 1.6 درصد است باید این نرخ بالا رود.

آیت الله دری نجف ابادی با اشاره به نرخ رشد جمعیت در استان مرکزی گفت: در سیستان و بلوچستان نرخ رشد جمعیت 3.4 درصد و در استان مرکزی زیر 1 درصد است، این مسئله در آینده به امنیت ملی هم آسیب می‌‏زند و باید نرخ رشد جمعیت استان مثبت شود، جمعیت به سوی پیری درحال پیش‌روی است و با این نرخ رشد جمعیت، جمعیت فعلی را نمی‌توان حفظ کرد.

او گفت: به نظر می‏‌آید پشت این قضیه آمریکا و سازمان مللی‌ها هستند که به این مسئله دامن زدند، بنده در آن زمان که بحث کنترل جمعیت مطرح شد موافق نبودم و تاکید من بر روی تنظیم خانواده بود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: در زمینه ازدواج، کاهش سن ازدواج باید در استان تحول ایجاد شود، بحث اشتغال جوانان نیز دولتی نمی‎شود چرا که یکی از اشتباهات دولت گذشته سرکار آمدن 45 هزار نفر بود تخصصشان نیز کافی نبود.

 


23231

 

منبع: تسنیم
"