امروز عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور برای پاسخ دادن درباره ورود پول های آلوده به انتخابات، در مجلس حاضر شد.

به گزارش خبرآنلاين وزير کشور در جلسه امروز عنوان کرد که از اظهارات درباره ورود پول هاي قاچاق به انتخابات سو برداشت شده است و منظور او يک هشدار بوده است. او گفت که برای اولین بار این موضوع را در دوم اسفند سال گذشته در جمع فرماندهان مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور مطرح کردم و در مورد آثار و عواقب مبارزه با قاچاق و درآمدهای ناشی از قاچاق صحبت کردم. آثار امنیتی این موضوع برای ما مسجل است و این‌که پول‌های قاچاق و قاچاقچیان با اشرار و تروریست‌ها ارتباط دارد.( مشروح سخنان وزير کشور را اينجا بخوانيد)

موضوعي که به خاطر آن وزير کشور به مجلس رفته است موضوعي است که پيش از آن به خاطر نامه اي که محمدرضا رحيمي معاون اول دولت قبل پس از محکوميت ، موضوع روز رسانه ها شد. رحيمي در آن نامه گفته بود که 170 نماينده مجلس براي تبليغات انتخابات پول داده است.

مسئله شفافيت منابع مالي نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري مسئله اين روزهاي مردم ايران شده است. به نظر شما براي شفافيت مالي نامزدهاي انتخابات چه بايد کرد. برخي از کارشناسان معتقدند که مجلس بايد قانوني را تصويب کند که طي آن نامزدهاي انتخابات موظف باشند که منابع مالي تبليغات خود را اعلام کنند. از سوي ديگر برخي معتقدند که بايد بعد نظارت بر انتخابات و فعاليت هاي انتخاباتي را قوي تر کرد. شما چه نظري داريد؟

2929

 

 

منبع: خبرآنلاین
"