دوشنبه شب شبکه العربیه در برنامه «رقابت پارلمانی»، اقدام به برگزاری مناظره انتخابات مجلس عراق کرد.

به گزارش خبرآنلاین دکتر «علی الدباغ» از ائتلاف «دولة القانون» و دکتر «سلام الزوبعی» از «الکتلة العراقیة [جبهه عراق]» طرفین این مناظره بودند. هر چند دو طرف در طول مناظره در لابلای جملات خود ایران را به مداخله در امور عراق متهم می‌کردند، اما این مناظره برای دقایقی به کلی به میدان یاوه‌گویی‌های ضد ایرانی تبدیل شد.

سلام الزوبعی نامزد حزب مورد حمایت «ایاد علاوی» نخست وزیر دولت موقت عراق و مرد رویا‌های امریکا‌یی‌ها برای رهبری عراق، با عباراتی غیر سیاسی و دور از ادب ایران را پشت پرده تمام مفاسد عراق دانسته و با فحاشی کشورمان را به دخالت در تمام امور ریز و درشت عراق متهم کرد.

الزوبعی، علی الدباغ و هم ائتلافی‌هایش را به سستی در مقابل ایران متهم کرد. علی الدباغ هم با تائید اکاذیب رقیبش گفت ایرانی‌ها در امور عراق دخالت می‌کنند، همانطور که در امور سایر کشور‌های منطقه دخالت می‌کنند، اما ما در مقابل آنها کوتاه نیامده‌ایم.

علی الدباغ که مسئولیت سخنگویی دولت عراق را نیز بر عهده دارد است با اشاره به اختلافات مرزی در فکه، مدعی شد زمانی که ایرانی‌ها به خاک ما تجاوز کردند با عکس‌العمل شدید ما مواجه شدند و پشت مرز‌های خود بازگشتند. او سوریه را نیز متهم کرده و گفت سوریه تروریست‌ها را آموزش می‌دهد و وارد خاک عراق می‌کند.

منبع: العربیه