نهم خرداد، روز جوان است. از همین امروز هفته جوان هم شروع می شود. محمود گلزاری، معاون وزیر ورزش و جوانان در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه گفت: برنامه‌های دولت نه "ندیدن جوان" است و نه "جوان‌هراسی" است که ما بخواهیم جوان را سرکش و عصیان‌گر و مخالف ببینیم و سیاست محدود کردن را برایشان ببینیم.

او درباره آسیب هایی که جوانان را تهدید می کند، گفت: امروز مهم‌ترین آسیب‌هایی که جوانان را تهدید می‌کند، سوءمصرف موادمخدر، تصادفات رانندگی و اضافه وزن است که در این خصوص برایشان برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است.

به گفته معاون امروز جوان وزارت ورزش و جوانان اکنون ۱۱ میلیون جوان ایرانی در آستانه ازدواج هستند: مهم‌ترین مساله جوانان ما بحث سلامت، آموزش، اشتغال، مسکن، ازدواج، تحکیم خانواده، افزایش سبک زندگی ایرانی - اسلامی، بهینه‌سازی اوقات فراغت، مشارکت جوانان در فعالیت‌های اجتماعی و... است که در این خصوص برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است.

در هفته گذشته به تناوب درباره دغدغه های جوانان بحث شده است؛ از ازدواج و اشتغال تا سبک زندگی. برخی کارشناسان مستقل سبک زندگی را یکی از مهمترین دغدغه های جوان می دانند؛ حضور در شبکه های اجتماعی، نداشتن هدفی در اوقات فراغت، نداشتن مهارت برای اشتغال و زندگی و مانند اینها.  

اما به نظر شما مهمترین دغدغه امروز جوانان ایرانی چه مسائلی می تواند باشد؟

نظراتتان را در این باره در بخش کامنت های همین خبر برای ما ارسال کنید. 

نظراتی که پس از ساعت ۸ شب ثبت شوند، احتمال دارد صبح روز بعد بررسی و منتشر شوند. 

۴۷۴۷

منبع: خبرآنلاین