معاون جوانان و امور فرهنگی اداره ورزش وجوانان گیلان گفت : برگزاری مسابقات مختلف ورزشی ، تجلیل از نخبگان و برنامه های متنوع فرهنگی از مهمترین برنامه های هفته جوان در گیلان بشمار می رود .

هاشم اسماعیلی افزود : شعار سال جاری ما ، جوان یاوری و جوان باوری است و امیدواریم که بتوانیم برای جوانان گام های مثبت و تاثیرگذاری را برداریم .

وی اظهار کرد : البته مشکلات جوانان مخصوص به یک حوزه یا یک اداره نیست چون مطالبات جوانان فراتر از ورزش است که برای جداسازی جوانان از وزارت ورزش نیز اقداماتی انجام شده است .

وی ادامه داد : ما نیز تاکنون در حوزه جوانان ، برنامه های مختلفی را انجام داده ایم که می توان به برگزاری کارگاه های آموزشی در بخش های مختلف از قبیل مبارزه با مواد مخدر و ازدواج اشاره کرد و همچنین برگزاری اولین دوره مسابقات قرآنی را سال گذشته برگزار کردیم .

وی بیان کرد : با توجه به اینکه متاسفانه آمار درگیری و نزاع در گیلان زیاد است ، اولین سامانه کلینیک کنترل خشم را در شهرستان شفت راه انداری خواهیم کرد .

معاون جوانان و امور فرهنگی اداره ورزش و جوانان گیلان خاطرنشان کرد : همچنین ما جلسات ستاد ساماندهی جوانان را در استان گیلان تشکیل دادیم که این جلسات در 12 شهرستان گیلان برپا شده و فقط در شهرستان های لاهیجان ، لنگرود ، رودبار و آستار این ستاد تشکیل نشده که این جلسان نیز بزودی در این چهار شهرستان نیز برپا می شود .

هاشم اسماعیلی در ادامه به سازمان های مردم نهاد در استان گیلان اشاره کرد و گفت : در سال 92 تعداد سمن های گیلان 24 عدد بود که این رقم در پایان سال 93 به 36 سمن و هم اکنون نیز به 40 سمن افزایش یافته است .

وی اضافه کرد : سازمان های مردم نهاد یا سمن ها شرایط را برای کارهایی که نمی توان آن را در بخش های دولتی انجام داد تسهیل می کنند .

یازدهم ماه شعبان همزمان با میلاد با سعادت حضرت علی اکبر (ع) روز جوان نامگذاری شده که به همین مناسبت، هفتم تا سیزدهم خردادماه جاری هفته جوان است

 

برچسب‌ها