اپل می‌گوید با نصب نسخه جدید مرورگر سافاری بر روی آیفون و آی پد، می‌توان تبلیغات آزاردهنده تجاری را بلوکه کرد.

به گزارش فارس به نقل از نیمن لب، این مرورگر همراه با سیستم عامل همراه iOS9 عرضه می شود.

برای این کار نرم افزاری کوچک به نام Adblocking در مرورگر سافاری نصب شده که جلوی بالا آمدن تبلیغات را می‌گیرد.

بررسی‌های موسسه پیج فیر نشان می‌دهد استفاده از برنامه‌ها و نرم افزارهای بلوکه کننده تبلیغات در یک سال اخیر تا 70 درصد افزایش یافته و در سراسر جهان 140 میلیون نفر از این برنامه ها استفاده می‌کنند که 41 درصد از آنها افراد 18 تا 29 ساله هستند.

مرور تازه سافاری علاوه بر بلوکه کردن تبلیغات می‌ تواند در صورت تمایل کاربر کوکی ها، تصاویر و دیگر انواع محتوای ناخواسته را هم بلوکه کند.

سیستم عامل iOS9 همراه با این ابزار بلوکه کننده در پاییز امسال عرضه شده و از طریق فروشگاه آنلاین App Store در دسترس خواهد بود.

 

مدل تازه ساعت اپل سال 2016 عرضه می‌شود
در حالی که هنوز زمان زیادی از عرضه اولین مدل ساعت اپل نمی‌گذرد و نظرات موافق و مخالف زیادی در موردش وجود دارد، سایت‌های خبری از به بازار آمدن مدل تازه آن در اوایل سال 2016 خبر می‌دهند.

به گزارش فارس به نقل از جی ام ای نتورک، ‌سایت کره‌ای به نقل از منبعی که نامش را فاش نکرده مدعی شده است که اپل با شرکت ال‌جی برای طراحی و تولید نمایشگرهای ساعت خود برای بار دوم به توافق رسیده است.

بر این اساس ال‌جی تامین کننده اختصاصی پنل های مورد استفاده در نسل دوم ساعت‌های اپل خواهد بود که سال آینده میلادی به بازار می آیند.

در این پنل‌ها از دیودهای ساطع کننده نور ارگانیک از پلاستیک یا P-OLED استفاده شده است؛ نتیجه این کار افزایش دقت نمایشگر ساعت مذکور در مقایسه با نمایشگرهای کریستال مایع یا ال سی دی است. همچنین در این نمایشگرها از پلاستیک به جای شیشه استفاده می شود که از انعطاف و مقاومت بیشتری برخوردار است.

کارشناسان می‌گویند کیفیت بالا، تامین سریع نیازها و همکاری نزدیک با اپل این شرکت را به تمدید قرارداد با ال جی ترغیب کرده است. دو طرف هنوز در این زمینه اظهارنظر نکرده‌اند.

 

 

5656

منبع: فارس

برچسب‌ها