فرمانده نیروی انتظامی استان قم، گفت: نیروی انتظامی استان قم این آمادگی را دارد که به صورت منطقی و بر اساس دستورات اسلام و قانون جمهوری اسلامی ایران، با جدیت این فریضه الهی را دنبال کند.

حوزه نیوز، نوشت؛ سردار مجتبایی، شب گذشته در همایش فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اظهار داشت: دنیای منکر دنیای تاریکی است و هنگامی که می گوییم باید با منکر مقابله شود، معنایش این است که قصد مبارزه با تاریکی را داشته و انسان هایی که اسیر جهل شده اند را نجات دهیم.
فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان این که روشنایی و نور، چیزی جز معروف، نیکی و زیبایی هایی نیست ابراز داشت: هدایت انسان ها به سمت زیبایی ها، کاری مشکل است؛ چراکه خود انسان باید متخلق به اخلاق بوده و از جهل و تاریکی، آشنایی داشته باشد.
سردار مجتبایی خاطرنشان ساخت: مهمترین ویژگی آمران به معروف، شناخت منکر و معروف است و از آن مهمتر روش هدایت افراد است.
وی تصریح کرد: بهترین مرجع، پروردگار عالم و رسول گرامی اسلام(ص) در امر به معروف و نهی از منکر می باشند. فرمانده نیروی انتظامی استان قم تأکید کرد: در راستای هدایت مردم نباید به دنبال اجر و پاداش بود؛ چراکه رسول گرامی اسلام(ص) نیز چشم داشتی نداشتند.
سردار مجتبایی اظهار داشت: مردم را باید با لسان و زبان مناسب راهنمایی کرد تا پذیرش داشته باشند.
وی با بیان این مطلب که اشخاص جاهل و نادان به چند گروه تقسیم می شوند، ابراز داشت: ارتکاب، اشاعه و اقامه منکر، سه روشی است که از سوی اشخاص نادان و جاهل صورت گرفته و برای هرکدام برخوردی جداگانه باید انجام داد.
فرمانده نیروی انتظامی استان قم خاطرنشان ساخت: قدرت تشخیص و تمیز افراد در پیشبرد امر به معروف و نهی از منکر از مباحث بسیار مهم است.
سردار مجتبایی تصریح کرد: نیروی انتظامی این آمادگی را دارد که به صورت منطقی و بر اساس دستورات اسلام و قانون جمهوری اسلامی ایران، با جدیت این فریضه الهی را دنبال کند.
وی در پایان ضمن تشکر از آحاد آمران به معروف و ناهیان از منکر استان قمف گفت: یکی از پرچمداران عرصه امر به معروف و نهی از منکر حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی است که از ایشان تقدیر و تشکر می نماییم.
اظهار تأسف نماینده مردم از فضای برخی خیابان شهرقم
احمد امیرآبادی نیز در این همایش اظهار داشت: یکی از پرونده های مهم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، پرونده هسته ای است و همه ما باید اطلاعات و توجه لازم را به آن داشته باشیم.
وی ابراز داشت: ما امروز با قدرت های بزرگ دنیا در حال دست و پنجه نرم کردن بوده و روز به روز این پرونده به مراحل حساس خود نزدیک می شود.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: در دولت جدید پرونده هسته ای از شورای عالی امنیت ملی به وزارت خارجه منتقل؛ مذاکرات مستقیم آغاز و بیانیه لوزان منتشر شد که آمریکا آن را قبول نکرده و کارشکنی کرده است.
امیرآبادی با اشاره به موضوع توسعه و تحقیق هسته ای، تصریح کرد: در این بیانیه آمده است که ایران توسعه و تحقیق هسته ای را داشته باشد و این موضوع، از خطوط قرمز مقام معظم رهبری بوده؛ اما آمریکا بدعهدی کرده و به دنبال کارشکنی است و اعلام کرده که تا 15 سال هرگونه تحقیق و توسعه باید متوقف شود.
وی با اشاره به انتشار لیست 29 نفره دانشمندان ایرانی از سوی آمریکا برای بازرسی، بیان داشت: در پشت پرده این لیست، تفکرات خطرناکی وجود داشت که رهبر معظم انقلاب مقابل آن ایستاده و در حال حاضر با عقب نشینی آمریکا و انتشار لیست 13 نفره مواجه هستیم.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تیم هسته ای تلاش های خوب و مقاومت مناسبی تا به امروز داشته که قابل تقدیر است.
امیرآبادی با اشاره به مراحل تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر، ابراز داشت: این مصوبه مجلس شورای اسلامی، قانون حمایت از آمران معروف و نهی از منکر است که حرکتی بزرگ از سوی مجلس شورای اسلامی بوده؛ اما متأسفانه در راستای این حرکت، ظلم و جفای بزرگی بر مجلس روا داشته شده است.
وی خاطرنشان ساخت: در این قانون، موارد بسیار خوبی ذکر شده که مترقی بوده و بسیار مناسب است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به موضوع آب شرب قم، تصریح کرد: با دستور مقام معظم رهبری انتقال آب قم انجام؛ ولی با مشکلاتی مواجه شد؛ اما در حال حاضر سد کوچری در حال ساخت بوده و انشاءالله به زودی آب قم به طور کامل شیرین خواهد شد.
امیرآبادی در پایان با اشاره به فضای امروز شهر قم، اظهار داشت: متأسفانه قم امروز نسبت به گذشته با ناهنجاری هایی از جمله بدحجابی در برخی از نقاط شهر مواجه شده که باید در راستای رفع آن تلاش کرد.

منبع: حوزه‌نیوز