غمگین بودن و دعوت از مهمانهای خاص در برنامه ماه عسل امسال صدا منتقدان را درآورده است.

متاسفانه در حال حاضر صدا و سیما با مشکل مخاطب مواجه است و در رقابت با سایر رسانه ها مانند شبکه های ماهواره ای بیننده کمتری دارد، برای همین سعی می کند برنامه های جنجالی داشته باشد تا مخاطب جذب کند. در این میان ممکن است برنامه هایی هم تولید شوند که چندان در چارچوب ارزشهای صدا و سیما نباشد و مورد پذیرش سیاستمداران آن نباشد اما ناگزیر است آنها را نمایش دهد. مثلا دعوت از خانم مدل دربرنامه ماه عسل کاملا از خطوط قرمز صدا و سیما تجاوز شده بود و متناقص با آرمانهای او بود، اما برای اینکه مخاطب را پای تلویزیون بکشاند این کار را کرده بودند. از طرفی برای اینکه صدا و سیما بتواند چارچوب ارزشی خودش را هم حفظ کند دست به کارهایی می زند که ترکیب عجیب و غریبی می شود و همین مسئله ساز است مثلا در همین برنامه ماه عسل به سمت ارزشهای خیرخواهانه هم حرکت می کند تا همه نوع مخاطب را جذب کند.


درحال حاضر، صدا و سیما در برنامه های اخبار و سریالها عموما مخاطبان خاص خود را دارد و گروههایی را جذب می کند که آن را مرجع ارزشی خودشان می دانند اما در ایام خاص مانند ماه رمضان از این فرصت استفاده می کند تا بتواند روشنفکران را جذب کند تا به سمت ماهواره و شبکه های مجازی نروند. به هرحال صدا و سیما باید بتواند مخاطبان بیشتری جذب کند چون این انتقاد وجود دارد که رسانه گروههای خاص است و برای همین در حوزه تبلیغ و کسب درآمد هم مشکل دارد چون در سالهای گذشته هم بسیاری از تولید کنندگان تبلیغات خودشان را به شبکه های ماهواره ای دادند و این اصلا درست نیست.


بنابراین به نظرم می رسد هدف صدا و سیما از تهیه برنامه هایی مانند ماه عسل جذب مخاطب است حتی اگر این مخاطبان با اهدافش همخوان نباشند و این نشان می دهد که صدا وسیما در یک پارادوکسی قرار گرفته است که از هر طرف حرکت کند مسئله ساز می شود.

منبع: خبرآنلاین
"