یک پرستار انگلیسی که از لحاظ جسمانی کاملا سالم بود به علت اینکه نمی خواست در پیری زندگی اش تمام شود در یک کلینیک خودکشی در سوئیس به زندگی خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از تلگراف؛ جالب این است که این پرستار 75 ساله دو کتاب درباره چگونگی مراقبت از سالمندان نوشته است. او که دو فرزند نیز دارد قبل از خودکشی اش گفت: تجربه ام به عنوان پرستار سالمندان به من نشان داده است که پیری افتضاح است.

گیل فارائو که از پیری ترس زیادی داشته، گفته بود که فرزند و همسرش او را در این تصمیمی که سال ها به آن فکر می کرده، حمایت می کنند.

همسر گیل در این باره گفت: گیل سالهاست که به این موضوع فکر می کند و من نمی خواهم با احساسی شدن تصمیم او را بهم بزنم!

دکتری که به گیل در خودکشی کمک کرد گفت: با اینکه بعضی ها با تصمیم گیل درباره خودکشی مخالفند اما او انسان های پیری را دیده بود که نمی خواست شبیه آنها شود و به شکلی حق داشت.

این پرستار بازنشسته دو ماه قبل مرگش در مقاله ای نوشت: من هر روز از زندگی ام لذت می برم و نمی خواهم این لذت خراب شود. من باید سریعا تصمیمی بگیرم این فکر که روزی از کودکانم بخواهند به من کمک کنند من را می ترساند، به نظر من این خواسته ای خودخواهانه است، اگر شما به عنوان پرستار برای سالمندان کار کنید، همه تلاش خود را می کنید ولی گاهی این تلاش بی فایده است؛ به طور کلی پیری افتضاح است.

سخنگوی کمپینی که مخالف این خودکشی ها است بر این عقیده است که این اتفاق نشان می دهد که در انگلیس چگونه از سالمندان مراقبت می کنند.

با قانونی که سال 2006 در سوئیس تصویب شد هر فردي اين حق را دارد كه تصميم بگيرد چه زمان و چگونه بميرد. از سال 2008 تا 2012 ،611 نفر به سوئیس سفر کرده‌اند و با پرداخت 10 هزار دلار به وسیله تزریق مواد با دوز بالا به زندگی خود پایان داده اند. برای مثال پدری که سرطان داشت و با وجود مخالفت خانواده اش خودکشی کرد.

ترجمه: نیو صدر

۴۷۴۷

منبع: تلگراف
"