یس سازمان انرژی اتمی کشور با بیان اینکه آینده‌ای روشن و درخشان در انتظار ایران اسلامی است گفت: وظیفه تیم مذاکره‌کننده پاسخگویی به دغدغه‌ نخبگان جامعه در ارتباط با محتوای برجام است.

به گزارش  خبرگزاری خبرآنلاین  استان قزوین به نقل از  صبح قزوین ، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشور ظهر ادر دومین همایش ابر فیاض در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با اشاره رمز و راز موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی دارای چه ویژگی‌هایی است که توانسته اینگونه در برابر فشارها، تحریم‌های کمرشکن و فلج کننده، جنگ تحمیلی، انواع دیگر رفتارهای غیرانسانی مقاوم و استوار ایستادگی کند؟ در حال حاضر مسئولان آمریکایی به طور آشکار اعلام می‌کنند ایران ملتی نیست که تسلیم فشارها شود.
آرمان‌های ما برخاسته از دین و سنت‌های دیرین ماست/ رمز این توفیقات آرمانگرایی، ایثار برای دستیابی به آرمان‌ها و حرکت در بستر دین است
رئیس سازمان انرژی اتمی کشور ادامه داد: این وعده الهی است که اگر در بستر دین حرکت کنید از چنین توفیقاتی بهره مند خواهید شد، رمز این توفیقات در آرمانگرایی، ایثار برای دستیابی به آرمان‌ها و حرکت در بستر دین است آرمان‌های ما برخاسته از دین و سنت‌های دیرین ماست و ایثار ویژگی خاصی به این ملت بخشیده است که موجب جایگاه رفیع آن در جهان شده است.
وی با بیان اینکه همت و ایستادگی شهدا و ایثارگران و رنج و مشقت اسرا از عوامل مهم عزت این نظام است ابراز کرد: برخورداری از رهبری صالح و خالص و متوکل همچنین ملتی هوشیار و آگاه و مقاوم و باز حرکت در بستر دین همراه با سه عنصر یاد شده توانست ملت را به این جایگاه برساند، به طوری که امروز بتواند پنچه در پنچه قدرت‌های جهان انداخته و اینگونه سربلند و سرفراز از میدان نبرد بیرون آید و همچون گلستانی امن در میان آتش باشد.
وی برگزاری مراسم بزرگداشت ایثارگران و آزادگان را سنتی الهی دانست و گفت: این محافل در واقع تذکر و تنبه ای برای همه ماست چرا که شهدا از کنگره عرش الهی ناظر و شاهد اعمال ما هستند و می‌گویند اگر راه ما را فراموش نکردید ما خشنود هستیم.
صالحی در ادامه اضافه کرد: شما برگزار کنندگان این مراسم‌ها موجب خوشنودی شهدا هستید؛ زیرا شهدا زنده اند و در بارگاه الهی روزی دارند اما ما فاقد درک این واقعیت هستیم؛ این مراسم در حقیقت الگو و اسوه ای به نسل جوان جامعه ارائه می‌دهد تا بدانند آنچه از عزت و اقتدار تا به امروز به دست آمده مرهون از خودگذشتگی و ایثار و کسب رضای خدا بوده است.
وی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی مرحوم ابوترابی تصریح کرد: ابوترابی از خانوده‌ای صالح و عالم بود که اجداد او مایه افتخار این مرزو بوم در عرصه‌های مختلف علمی، عرفان، جهاد و ایثار هستند در واقع این خانواده فخری برای ماست که متعلق به این شهر و دیار هستیم.
ایثار، آرمانگرایی و دینمداری لازمه رسیدن به پیشرفت معنادار و پایدار
رئیس سازمان انرژی اتمی کشور با بیان اینکه در جوامع غربی سرمایه، نیروی انسانی و مدیریت سه عنصر مهم پیشرفت است تاکید کرد: ما این سه عنصر را قبول داریم؛ اما برای پیشرفت معنادار و پایدار و پیشرفتی که منجر به حیات طیبه شود و ما را از حیرانی و سرگردانی در امان نگه دارد نیازمند ایثار، آرمانگرایی و دینمداری است.
وی در ادامه افزود: این مسائل الگوهایی هستند که در قرن بیست و یکم دنیای مادی انسانها را دچار تلنگر جدی کرده‌اند که فلسفه زندگی چیز دیگری است و زندگی پوچ نیست و معنا و مفهوم دارد.
پیدایش انقلاب اسلامی و احیای دین به رهبری امام راحل، زنگار و غبار را از دین زدود
این کارشناس سیاسی در خصوص پیدایش انقلاب اسلامی و تاثیرگذاری آن در جهان بیان کرد: پیدایش انقلاب اسلامی و احیای دین به رهبری امام راحل زنگار و غبار را از دین زدود و فلسفه زندگی را اینگونه تابناک نشان داد؛ به طوریکه پس از ۱۴۰۰ سال مهجوریت، اسلام دوباره رخ نمود و با الگوسازی قلوب دنیا را به تسخیر خود درآورد.
وی با اشاره به الگوهای صادر شده از سوی انقلاب اسلامی به جهان عنوان کرد: در طی این سال‌ها الگوهای بی‌شماری نظیر الگوی رهبری، الگوی انقلاب سازی، دفاع در جنگ تحمیلی با حفظ ارزش‌ها و کرامت انسانی، الگوی مقاومت ۳۶ ساله در برابر فشارها و تحریم‌ها، الگوی حکمرانی ولایت فقیه، الگوی رهبری قدرتمند در مذاکرات هسته ای به دنیا ارائه شده است.
صالحی ادامه داد: استکبار جهانی با تشدید تحریم‌ها تلاش داشت تا مردم ایران را در برابر نظام قرار دهد؛ اما ملت ایران با ایستادگی همواره حامی نظام بودند.
وی اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران با در دست داشتن الگوهای صادر شده به جهان وارد مذاکرات هسته‌ای شد و من به عنوان یک هموطن و شخصی که در مذاکرات حضور داشت همراه با دیگر اعضای تیم مذاکره کننده هیچ گاه در مقابل این شش قدرت جهان احساس کوچکی نکردیم.
برجام به سرانجام برسد یا نرسد ما پیروز هستیم
رئیس سازمان انرژی اتمی کشور با اشاره به پشتیبانی ملت ایران از تیم مذاکره کننده اذعان کرد: در طول این مذاکرات خدای متعال، رهبری نظام و ملت ایران همواره حامی تیم مذاکرات کننده بودند تا محکم بر سر خط قرمزهای خود ایستادگی کنند و در نهایت توانست احترام جامعه مستکبر جهانی را نسبت به مردم ایران برانگیزد چرا که چاره‌ای جز احترام نداشتند.
وی در خصوص برجام گفت: وظیفه تیم مذاکره کننده پاسخگویی به دغدغه‌ها و تشویش‌های نخبگان جامعه در ارتباط با محتوای برجام است؛ چراکه رهبری فرموادند که اگر کارتان را درست انجام دادید بروید با قدرت دلایل کار خود را استدلال کنید.
این مسئول خاطرنشان کرد: ۳۶ ساعت مانده به خاتمه جلسه وین کاملا با بن بست جدی روبرو شده بودیم به طوری که مذاکرات بدون نتیجه مانده بود؛ اما به برکت شب‌های قدر و دعای مردم ایران موانع جلسات شکسته شد و مذاکره به خوبی پیش رفت؛ گویی که مقدر بود ایران اسلامی با عزتمندی از مذاکرات خارج شود.
وی تصریح کرد: مذاکرات به پایان رسیده است اما سرنوشت برجام هنوز مشخص نیست؛ چراکه در آمریکا اختلافاتی بین کنگره و دولت آمریکا وجود دارد که برخی بر این باورند که این یک بازی سیاسی است؛ اما اگر اختلاف بین اصولگرایان و اصلاح طلبان در کشور ما یک بازی باشد اختلافات داخلی آمریکا هم یک بازی است.
این کارشناس سیاسی افزود: برجام به سرانجام برسد یا نرسد ما پیروز هستیم؛ چرا که به دنیا نشان دادیم ایران هنجارشکن نیست و به معاهدات بین المللی پایبند بوده و کشوری متدین با حاکمیت عقلانیت هستیم.
وی عنوان کرد: امروز وزیر امور خارجه آمریکا تحت فشار قرار دارد به طوری که مطرح کرده اگر برجام در کنگره رای نیاورد دلار آمریکا به عنوان ارز بین المللی ارزش خود را از دست خواهد داد و اعتبار سیاسی آمریکا در جهان خدشه دار خواهد شد و این صحبت ایرانی‌ها که نمی‌توان به آمریکایی‌ها اعتماد کرد تحقق می‌یابد.
صالحی در پایان ابراز کرد: به اندازه فهم و برداشت و اطلاعات خود معتقدم که به اذن الهی آینده این مملکت آینده ای روشن و درخشان بوده و شما طلیعه این روشنی را به زودی مشاهده خواهید کرد.

منبع: khabaronline