پس از جنگ های متعدد در خاورمیانه و اوضاع بد در بعضی از کشور ها آسیایی و آفریقایی پناهنده های زیادی به کشور های اروپایی رفته اند، و اروپا را دچار بحران پناهنده کرده اند، یک میلیاردر مصری پیشنهاد داده است تا با خرید جزیره برای پناهنده ها این بحران را حل کند.

نجیب ساویریس یکی از ثروتمندترین اهالی مصر و مدیر اجرایی گروه مخابراتی اوراسکام است، او گفته است که هیچ محدودیتی ندارد تا جزیره ای از ایتالیا یا یونان بخرد تا پناهنده هایی که از آفریقا و آسیا فرار می کنند به آنجا بروند.

نجیب چنین پیامی را توئیت کرده است: ایتالیا یا یونان! به من یک جزیره بفروشید.

او حتی پیشنهاد داده است اسم جزیره را «امید» بگذارند. او می گوید یونان و ایتالیا ده ها جزیره خالی دارند که 100 تا 200 هزار نفر گنجایش دارند.

او دیروز به سی ان ان گفت: این یک راه حل ساده است؛ آنها جزیره ای را به من می فروشند و من یک سر پناه موقت برایشان می سازم و یک مکان کوچک نیز برای رسیدن کشتی ها می سازم. سپس آنها را استخدام می کنم تا برای خود خانه، مدرسه، بیمارستان، دانشگاه و هتل بسازند.

او گفته که پناهنده ها آزاد خواهند بود هر وقت خواستند از جزیره خارج شوند و به کشور خود بازگردند.

مقامات ایتالیایی و یونانی هنوز نظری در این رابطه نداده اند و نجیب نیز در این رابطه گفت: گاهی احساس می کنم سیاستمداران قلب ندارند. تنها چیزی که نیاز دارم اجازه برای خرید جزیره است، بعد از آن هیچ نیازی به آنها ندارم. من به پناهنده ها پول می دهم به آنها پیشنهاد شغلی می دهم و از همه برنامه های تدارکاتی مراقبت می کنم، من می دانم که می توانم این کارها را انجام دهم.

این میلیاردر مصری یکی از معروف ترین تجار مصر است، او در خانواده ای از کارآفرینان بزرگ شده است. برادر او ناصف مدیر یکی از معروف ترین شرکت های ساخت و ساز مصر است.

اروپا به دلیل آمار زیاد پناهنده های سوری و افغانی دچار یک بحران شده است، بعضی از کشورهای اروپایی اجازه نمی دهند پناهنده ای وارد کشورشان شود. آنها می گویند میزبانی از پناهنده ها پیغام بدی را به باقی مردم جهان می دهد.

هزاران پناهنده کشور هایی که در مرز های خارجی اروپا قرار دارند مانند ایتالیا، یونان و مجارستان هجوم آورده اند.

سران کشور های اروپایی دنبال توافقی هستند تا بحران پناهنده ها را حل کنند،. حتی بعضی از کشور ها مانند انگلیس مواضع قبلی خود نسبت به پناهنده ها که بسیار سختگیرانه بود را تغییر داده اند.

منبع: سی ان ان / 4 سپتامبر 2015

۴۷۴۷

منبع: سی‌ان‌ان
"