ایسنا نوشت:عبدالعلی علی عسکری ـ رییس سازمان صداوسیما ـ که اخیرا رسانه اش درگیر حاشیه ای برای صحبت های «غیرحرفه ای» یکی از مهمانان برنامه ای تلویزیونی شده بود که در نهایت برای این اتفاق از رییس جمهور هم عذرخواهی کرد، تحقیقی در باب اخلاق در رسانه دارد که با عنوان «انسان وارگی رسانه و تبیین مسئولیت های اخلاقی آن مبتنی بر نظام اندیشه اسلامی» منتشر شده است.

علی عسکری در بخشی از این تحقیق تاکید می کند که «اگرچه جنبه تجاری در سازمان رسانه‌ای بی‌اهمیت نیست، اما ماهیت رسانه یک ماهیت انسانی و اثرگذار بر فرهنگ و جامعه و حتی بر شخصیت انسان‌هاست و همان‌گونه که درمورد انسان، مبانی معرفتی، اخلاقی و سلوک انسانی مطرح است، در سازمان رسانه نیز همین مفاهیم معرفتی، اخلاقی و سلوک انسانی قابل طرح و پیگیری است.»

او وظیفه اصلی مدیریت رسانه را «ایجاد پلی ارتباطی میان رشته‌های نظری مدیریت و ویژگی‌های اخلاق رسانه» می داند و تاکید می کند، «همان‌گونه که در مسئولیت اخلاقی انسان در برابر خداوند نیز گفته شد، بخش اصلی این مسئولیت نسبت به خداوند است و سایر مسئولیت‌های رسانه نیز در همین مسیر قرار دارند. یک سیستم رسانه‌ای اخلاق‌مدار در فرآیندهای خود باید به‌صورت دائمی در حال ارزیابی عملکردها باشد؛ چراکه سازمان رسانه‌ای در چارچوب حیات اجتماعی در حال تأثیرگذاری بر دیگران است و می‌توان آن را در این چرخه مورد بررسی اخلاقی قرار داد.

1717

منبع: خبرآنلاین