در این اینفوگرافیک می‌توانید آمار نزاع‌های اتفاق افتاده را در سال‌های 1392، 1393 و چهار ماه اول سال 1394 ببینید.

فهیمه حسن میری: اگر تا پیش از این، بیشتر جامعه شناسان و کارشناسان اجتماعی بودند که آماری از افزایش خشونت اعلام میکردند، به تازگی معاون قوه قضاییه نیز خبر داده که خشونت شهروندان بالا رفته است. محمدباقر الفت، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در نشستی خبری گفته: این افزایش آمار قطعا آسیب‌رسان است و علت آن چیزی جز ضعف اقدامات پیشگیرانه نیست.

یکی از مواردی که در سازمان پزشکی قانونی به ثبت می رسد، آمار نزاع است. بر اساس آنچه در این سازمان از آمار نزاع در کشور به ثبت رسیده میتوان دید کدام شهرها بیشترین و کمترین میزان درگیری را داشته اند. توجه به این آمار از جهات مختلفی می‌تواند قابل توجه باشد و آن این که به نظر می‌رسد لازم است بررسی شود نسبت باسوادی، مدرن یا سنتی بودن شهرها، میزان اشتغال، برنامه هایی برای گذران اوقات فراغت، ساختارهای مذهبی و فرهنگی و بسیاری از عوامل دیگر در هر شهر چه میزان است و این موارد با خشونتهایی که صورت گرفته چه رابطه ای را نشان می دهند. در عین حال توجه به اتفاقاتی که پس از نزاع رخ داده و میزان و چگونگی آنها نیز می‌تواند کارشناسان را به رهیافت‌های بیشتری درباره این موضوع برساند که لازم است چه اقداماتی انجام شود تا شاهد خشونت ورزی کمتری نسبت به یکدیگر باشیم.

در اینفوگرافیک زیر می‌توانید ببینید در سالهای گذشته چه میزان نزاع در هر کدام از شهرهای ایران اتفاق افتاده است؟ چقدر از طرفین درگیریها زنان بوده اند و چه میزان مردان؟ این روند افزایشی بوده یا کاهشی؟ در کدام شهرها نزاع بیشتری صورت گرفته و در کدام شهرها آمار کمتری ثبت شده و در تهران به عنوان پایتخت، وضعیت چطور است. در این نمودارها به تفکیک استان و جنسیت خواهید دید که در سالهای 1392، 1393 و چهار ماه اول سال 1394 چه میزان نزاع به ثبت رسیده است؛

برای دیدن اینفوگرافیک در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

47234

منبع: خبرآنلاین