ایرنا - پایگاه خبری اخبارالساعه امارات روز سه شنبه از تلاش دیپلماتیک عربستان سعودی برای اقناع کشورهای محتاط و مخالف با حمله عربستان به یمن خبر داد.


این پایگاه خبری افزود: عربستان سعودی هیاتی را از مجلس شورای این کشور متشکل از چهار مرد و دو زن مامور سفر به برخی کشورهای آسیایی از جمله روسیه کرده تا در سفر به این کشورها بتوانند نظر مثبت آنها را در ادامه حمله به یمن و شهر صنعا پایتخت این کشور جلب کنند.
این هیات قرار است در ماه اکتبر آینده اولین تلاش خود را با سفر به روسیه آغاز کند و پس از آن به دیگر کشورهای آسیایی که نام آنها ذکر نشده سفر کنند.
این هیات تلاش خواهد کرد تا در سفر به روسیه مقامات این کشور را به حمایت از دولت منصورهادی رییس جمهور مستعفی و فراری یمن و تایید و درستی حمله اعراب به یمن متقاعد سازد.
پیش از این نیز برخی رسانه های عربی از سفر نزدیک منصورهادی به واشنگتن برای جلب حمایت آمریکا برای حمله زمینی به صنعا خبر داده بودند.
عربستان سعودی از ششم فروردین گذشته با تشکیل ائتلافی از 9 کشور عربی منطقه به جز عمان و با حمایت آمریکا حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.
در اثر این بمباران ها تاکنون 80 درصد تاسیسات زیربنایی و اماکن درمانی و خدماتی اولیه در بیشتر شهرهای یمن از جمله صنعا هدف بمباران هوایی و موشکی عربستان قرار گرفته و هزاران یمنی کشته و مجروح شده و دهها هزار نفر نیز آواره شده اند.

4949

منبع: ایرنا