ایرنا نوشت: آیین تشییع پیکرهای زائران تهرانی قربانی فاجعه منا دقایقی پیش با حضور انبوه مردم مومن، انقلابی و ولایت مدار پایتخت در دانشگاه تهران آغاز شد.

 قرار است پس از اجرا و برگزاری این آیین ، ابدان پاک این مهاجران الی الله برای خاکسپاری به قطعه 50 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) انتقال یابد.
 در حال حاضر مردم مومن و انقلابی تهران برای تشییع پیکر پاک و مطهر این حجاج حرم امن الهی با پوشیدن لباس های مشکی در حال عزاداری هستند.
عوامل اجرایی برگزاری این آیین با شکوه از ساعات نخست بامداد امروز-یکشنبه- با حضور در دانشگاه تهران مقدمات برگزاری این مراسم را فراهم کرده اند و محل برگزاری این مراسم از نظم و آرایش مناسبی برخوردار است.
نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی از جمله پلیس و یگان ویژه، آتش نشانی، هلال احمر و اورژانس تهران نیز به منظور ایجاد نظم و امنیت و ارایه خدمات اضطراری در مسیر تشییع این پیکرهای زائران بیت الله الحرام مستقر هستند.
مراسم گرامیداشت قربانیان فاجعه منا نیز از سوی رهبر معظم انقلاب امروز از ساعت 15:30 تا 17:30 در حسینیه امام خمینی(ره) و همزمان در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در شهر خون و قیام، قم و همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
امسال 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان سعودی شدند که از این تعداد در روز عید قربان، 465 زائر حین مراسم رمی جمرات بر اثر بی کفایتی مسوولان سعودی به لقاالله پیوستند.
بیش از چهار هزار زائر از کشورهای مختلف نیز در قربانگاه منا جان خود را از دست دادند.
در حال حاضر همزمان با تهران در 14 استان دیگر آیین تشییع جانباختگان فاجعه منا در حال برگزاری است.
۴۲۴۲

منبع: ایرنا
"