بسیج نوشت ، مسئول بسیج دانشجویی استان چهارمحال و بختیاری گفت: جشنواره علمی تا ثریا و نمایشگاه اختراعات و ابتکارات دانشجویی در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.

احمد راستینه اظهار کرد: سازمان بسیج دانشجویی استان با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، جشنواره علمی "تا ثریا" را برگزار می کند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان در بیان اهداف جشنواره، گفت:‌ معرفی فعالیت های برتر استانی، ایجاد تشکل دانشجویی بمنظور بالا بردن سطح علمی و پویا نمودن برنامه های علمی در سطح دانشگاهها، تشویق دانشجویان مخترع و مبتکر، گفتمان سازی و مطالبه گری در سطح دانشگاه ها، زمینه سازی برای الگو گیری سایر تشکل های استان جهت اجرایی نمودن هر چه بهتر جشنواره از اهداف این جشنواره علمی است.

راستینه افزود: برپایی نمایشگاهی از اختراعات و ابتکارات دانشجویان دانشگاه های سراسر استان چهارمحال و بختیاری به همراه تجلیل از رؤسای دانشگاه های برتر از دیگر برنامه های این جشنواره است.

وی، ادامه داد: موارد داوری و ارزیابی جشنواره علمی تاثریا، در دو بخش فردی و تشکل های دانشجویی است که در بخش فردی؛ اختراعات و ابتکارات، مقالات، پایان نامه ها و کتاب های شرکت کنندگان مورد ارزیابی قرار می گیرد.

مسئول بسیج دانشجویی استان، خاطرنشان ساخت: در بخش تشکل های دانشجویی این جشنواره؛‌تشکیل و فعالیت هسته های علمی مطالبه گر، نشریات تخصصی و کرسی های آزاداندیشی با موضوعات علمی به داوری گذاشته می شوند.

راستینه،‌مهلت ارسال آثار به دفتر جشنواره را 15آبان ماه سال جاری عنوان کرد و گفت: زمان برگزاری جشنواره 24 آذر و زمان برپایی نمایشگاه 14 و 15 آذرماه است.

وی، گفت: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می توانند به پایگاه اینترنتی chbsbs.ir مراجعه یا با تلفن های 03833385280 و 03833385129 تماس بگیرند.

گفتنی است:‌ دفتر مرکزی جشنواره علمی تاثریا در شهرکرد، میرآباد شرقی، سازمان بسیج دانشجویی استان قرار دارد.

لازم به ذکر است حضور در این جشنواره برای عموم دانشجویان آزاد است

منبع: بسیج