معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این وزارتخانه از توسعه و توانمندسازی صنعت نرم‌افزاری و گسترش بازار این حوزه در راستای اجرای طرح نرم افزارهای بومی حمایت می‌کند

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ازروابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس برات قنبری در هفتمین نشست شورای راهبری نرم افزارهای بومی، اظهار داشت: طرح نرم افزارهای بومی یکی دیگر از طرح‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محسوب می‌شود و انجام این طرح برای توسعه صنعت و کشور یک ضرورت است. وی با بیان اینکه قدم اول و ضروری تعیین برنامه‌ها و خروجی‌های طرح است، تصریح کرد باید طوری حرکت کنیم که نقش حامی برای بخش خصوصی داشته باشیم و از دخالت یا برهم زدن بازار پرهیز نماییم.

بنا بر این گزارش، در نشست مذکور گزارشی از پیشرفت طرح از طرف مهندس سلجوقی رییس شورا و مهندس معبودی دبیر شورا برای حاضران ارائه گردید و در پی آن ، اهداف و سیاستهای اصلی طرح مطرح شد. در ادامه برخی از اعضای شورای راهبری به بیان نظرهای خود در این‌باره پرداختند و مقرر شد برنامه‌های طرح به صورت جداگانه به همراه خروجیهای مشخص ارائه شود.

لازم به توضیح است که طرح توسعه و بکارگیری نرم‌افزارهای بومی (ناب) با هدف توانمندسازی و گسترش صنعت در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعریف شده که شورای راهبری آن با حضور نمایندگان سازمان فناوری اطلاعات، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نمایندگان نظام صنفی و خبرگان بخش خصوصی و دانشگاهی جهت سیاستگذاری و هدایت طرح تشکیل شده است.

گفتنی است ،تمامی اطلاعات مربوط به این طرح در درگاه نرم افزارهای بومی به آدرس زیر قابل دسترسی برای علاقمندان می‌باشد.

www.nabplan.ir

 

5656

 

منبع: خبرآنلاین