مدودوف در نشست جهانی اینترنت در چین بر ایجاد رگولاتور بین‌المللی اینترنت زیر نظر سازمان ملل یا اتحادیه جهانی مخابرات تأکید کرد.

 

به گزارش خبرآنلاین، نخست‌وزیر روسیه گفت باید سازمانی بین‌المللی برای اینترنت ایجاد شود تا تنظیم مقررات در حوزه اینترنت با مشارکت حداکثری کشورها و نهادهای بین‌المللی موجود مانند سازمان ملل و اتحادیه جهانی مخابرات صورت گیرد.

وی که در مراسم افتتاحیه دومین نشست جهانی اینترنت صحبت می‌کرد مدیریت بر اینترنت تحت نظارت‌های بین‌المللی برای توسعه استراتژی جهانی در این حوزه را خواستار شد.

وی افزود اتحادیه جهانی مخابرات یا سازمان‌های مشابه باید قدرت توسعه قوانین بین‌المللی و تعیین استانداردهای لازم در خصوص مدیریت وب و اینترنت را داشته باشند و با سازمان‌های بزرگ‌تر و قدرتمند مانند سازمان ملل دراین‌باره هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

مدودوف افزود هدف دسترسی برابر همه ملت‌ها برای تنظیم مقررات اینترنت است که می‌تواند قدرت نهادهای ملی کشورها را در این خصوص به حداکثر برساند.

نخست‌وزیر روسیه تأکید کرد اینترنت باید در آینده همچنان باز،جهانی و قابل‌توزیع بماند اما فاکتورهای تنظیم مقررات دولت‌ها روی وب نیز بر قوت خود باقی بماند تا تعادل بین دسترسی آزاد اطلاعات و اطمینان یابی از حقوق اساسی و امنیت شهروندان هر کشور نیز فراهم گردد و به مردم تضمین لازم برای حفظ حریم خصوصی و حفظ قوانین کپی‌رایت را بدهیم.

نخست‌وزیر روسیه با توجه به اینکه تروریست‌ها نیز از فضای اینترنت سوءاستفاده می‌کنند پیشنهاد داد تا سیستم مانیتورینگ بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم روی اینترنت ایجاد شود.

وی ضمن حمایت از پیشنهاد‌های رئیس‌جمهوری چین در خصوص اینترنت، از کشورها خواست تا به لایحه پیشنهادی سازمان همکاری‌های شانگهای در خصوص «امنیت بین‌المللی فضای اطلاعات» نگاهی عمیق بیندازند و روی پیشنهادهای مطرح‌شده فکر کنند.

 

5656

 

 

 

منبع: خبرآنلاین
"