تأکید روسیه بر ایجاد رگولاتور بین‌المللی اینترنت و ایجاد سازمان مانیتورینگ بین‌المللی اینترنت

مدودوف در نشست جهانی اینترنت در چین بر ایجاد رگولاتور بین‌المللی اینترنت زیر نظر سازمان ملل یا اتحادیه جهانی مخابرات تأکید کرد.

 

به گزارش خبرآنلاین، نخست‌وزیر روسیه گفت باید سازمانی بین‌المللی برای اینترنت ایجاد شود تا تنظیم مقررات در حوزه اینترنت با مشارکت حداکثری کشورها و نهادهای بین‌المللی موجود مانند سازمان ملل و اتحادیه جهانی مخابرات صورت گیرد.

وی که در مراسم افتتاحیه دومین نشست جهانی اینترنت صحبت می‌کرد مدیریت بر اینترنت تحت نظارت‌های بین‌المللی برای توسعه استراتژی جهانی در این حوزه را خواستار شد.

وی افزود اتحادیه جهانی مخابرات یا سازمان‌های مشابه باید قدرت توسعه قوانین بین‌المللی و تعیین استانداردهای لازم در خصوص مدیریت وب و اینترنت را داشته باشند و با سازمان‌های بزرگ‌تر و قدرتمند مانند سازمان ملل دراین‌باره هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

مدودوف افزود هدف دسترسی برابر همه ملت‌ها برای تنظیم مقررات اینترنت است که می‌تواند قدرت نهادهای ملی کشورها را در این خصوص به حداکثر برساند.

نخست‌وزیر روسیه تأکید کرد اینترنت باید در آینده همچنان باز،جهانی و قابل‌توزیع بماند اما فاکتورهای تنظیم مقررات دولت‌ها روی وب نیز بر قوت خود باقی بماند تا تعادل بین دسترسی آزاد اطلاعات و اطمینان یابی از حقوق اساسی و امنیت شهروندان هر کشور نیز فراهم گردد و به مردم تضمین لازم برای حفظ حریم خصوصی و حفظ قوانین کپی‌رایت را بدهیم.

نخست‌وزیر روسیه با توجه به اینکه تروریست‌ها نیز از فضای اینترنت سوءاستفاده می‌کنند پیشنهاد داد تا سیستم مانیتورینگ بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم روی اینترنت ایجاد شود.

وی ضمن حمایت از پیشنهاد‌های رئیس‌جمهوری چین در خصوص اینترنت، از کشورها خواست تا به لایحه پیشنهادی سازمان همکاری‌های شانگهای در خصوص «امنیت بین‌المللی فضای اطلاعات» نگاهی عمیق بیندازند و روی پیشنهادهای مطرح‌شده فکر کنند.

 

5656

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    13 3
    اگر خود روسیه اینترنت و اختراع کرده بود حاضر می شد چنین حرفهایی رو مصلا از کشورهای اروپایی تحمل کنه؟
    • بی نام IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
      12 3
      بعد روسای همچین سازمانی باید روسیه و ایران و چین بشن هی روزگار
    • ایرج IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
      3 1
      مصلا منظورت مثلا هست عزیزم؟ حرف حق رو باید از دشمنت هم که شده باید بشونی و قبول کنی پس تلفنو و برق و غیره رو غربی ها اختراع کردن ما حق استفاده ازشونو نداریمحرفت خنده داره این نمیشه شیر اینترنت دست یک کشور باشه اون هم کشوری مثل امریکا که هر غلطی دوست داره میکنه از حمله هکری به بقیه کشورها گرفته تا جاسوسی گسترده
  • بی نام A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    4 3
    جالبه بیشتر مجرمان و سارقان اینترنتی از دو کشور روسیه/اوکراین هستند. عملکرد این گروه ها به صورت مافیایی هست و در واقع میشه اون ها رو دزدان دریایی اینترنت به حساب آورد. در انواع مختلف جرایم فضایی مجازیتولید و انتشار گسترده بدافزارهای اینترنتی، ارسال اسپم، سرقت اطلاعات خصوصی و بانکی افراد، باجگیری، ... شهروندان این دو کشور پیشتاز هستند فعالیت های مخربشون روز به روز در حال گسترش هستند و در حال تبدیل اینترنت به یک لجن زار بزرگ هستند. روسیه اگر نگران فعالیت های فضای مجازی هست بهتره اول از شهروندان کشور خودش شروع کنه و فرهنگ استفاده از اینترنت رو بین شهروندان خودش اصلاح کنه و با گروه های بزرگ مجرمان اینترنتی که شهروندان این کشور هستند برخورد کنه
  • بی نام A1 ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
    0 3
    نخست‌وزیر روسیه با توجه به اینکه تروریست‌ها نیز از فضای اینترنت سوءاستفاده می‌کنند پیشنهاد داد تا سیستم مانیتورینگ بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم روی اینترنت ایجاد شود. جالبه پس چرا به اسنودن پناهندگی دادید آمریکا هم که داشت همین کار رو میکرد البته با این تفاوت که آمریکا به مردمش کاری نداره