برخی از شهروندان به سرویس مشکلات مردم گلایه کرده اند مبالغ زیادی به عنوان سرویس خدمات ارزش افزوده روی قبض تلفن همراه آنها وارد می شود که نمی دانند چیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرویس های ارزش افزوده، تبلیغات پولی یا خدماتی که در ازای ارائه آن، هزینه ای روی قبوض موبایل مشترکان تلفن همراه اضافه می شود، این روزها باعث اعتراض تعداد زیادی از کاربران سرویس مشکلات مردم شده.
با وجودی که بارها در این باره گزارشهای متنوعی منتشر کردیم تا مشترکان متوجه باشند بی دلیل، پیشنهادی که روی تلفن همراهشان می آید را تایید نکنند، باز هم برخی از مشترکان می گویند در پایان ماه از دیدن قبض موبایلشان، شوکه می شوند و نمی دانند با این قبض و سرویسی که دریافت نکرده اند، چه کنند.
جم، یکی از این مخاطبان است که در سرویس مشکلات مردم کامنت گذاشته: باسلام وتشکر ازاین روشی که برای رسیدکی گذاشتید.مشترک همراه اول باشماره...هستم درسال گذشته با پیام اینکه برای صرفه جویی درمصرف کاغذ موافقت خودرابرای این پیام اعلان نمودم بعد ازآن مبلغ صورتحساب پیامکی پرداخت ولی بامبالغ سردرگم درماه گذشته به علت بدهی قطع بودکه 18 اذرماه پرداخت کردم حدودا1ماه قطعی داشتم 1دی پیام دادند 20100 تومان صورتحسابم شده. هرجورمحاسبه میکنم نباید اینقدرباشد به سایت همراه اول رفتم صورتحساب پایان دوره رازدم که تا امروز16 دی 40400 تومان حسابم شده که ازاین مبلغ نزدیک 30هزارتومان ارزش افزوده توی فاکتور زدند توی یکماه. این مبلغ آیا نوعی کلاه برداری نیست؟ رفتم مخابرات میگویند اس ام اس تبلیغاتی را قطع کن حتما دستت به تایید حمایت ازفوتبالیسها خورده انها هم بپای شما حساب میکنند!

با وجودی که بارها در این باره توضیح داده شد، ولی به دلیل پیگیری اپراتور همراه اول در خصوص این کامنت، برای چندین بار، روشهای مسدودسازی تبلیغات پیامکی و سرویسهای ارزش افزوده بازگو می شود.
مروری بر راهکارهای ارائه شده از سوی اپراتورهای مختلف نشان می دهد برای مسدودسازی تبلیغات پیامکی تلفن همراه و سرویس های ارزش افزوده می توان از روشهای ساده زیر استفاده کرد:
روش اول:
برای عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی، راهکارهایی وجود دارد که در این میان مشترکان اپراتور اول ارتباطی می توانند به یکی از روش های زیر اقدام کنند:
۱ - ارسال عدد «۱» به «۸۹۹۹»
۲ - شماره گیری کد دستوری *۸۹۹۹#
۳ - تماس با مرکز اطلاع رسانی ۹۹۹۰
درباره دریافت پیامکهای تبلیغاتی در ایرانسل نیز اینگونه اعلام شده که ارسال پیامک تبلیغاتی برای مشترکان ایرانسل از سوی شرکتهای ارسال‌کننده پیامک انبوه، بدون هماهنگی با اپراتور تخلف محسوب شده و مشترکان می‌توانند شکایات خود را در این زمینه به بخش ثبت و پاسخگویی به شکایات پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منعکس کنند تا نسبت به شکایات آنان رسیدگی شود.
در حال حاضر مشترکان ایرانسل صرفاً پیام‌های اطلاع‌رسانی خدمات و سرویس‌های این اپراتور را دریافت می‌کنند که درصورت عدم‌تمایل به دریافت آن نیز می‌توانند عدد «۲» را به شماره ۵۰۰۵ ارسال کنند تا این سرویس برای آن‌ها لغو شود.

روش دوم:
در خط هایی که توسط اپراتور ایرانسل پشتیبانی می شود، راحتترین راه این است که مشترک کلمه stop را به ۸۲۸۲ اس ام اس کنید. به طور خودکار سرویس همه ارزش های افزوده را دارد می تواند مشاهده کنید و در کنار آنها نیز کد لغو هر کدام را هم می توانید ببینید و با اس ام اس کردن کد لغو، می توانید هر سرویس ارزش افزوده ای را که خواستید، غیرفعال کنید.
همچنین در سیم کارتهای اپراتور اول، مشترکان با تماس تلفنی، حذف پیامک‌ها را به سامانه 9990 اعلام کنند یا می توانند پیامکی به شماره 8999 ارسال و درخواست عدم ارسال پیامک‌های تبلیغاتی خود را عنوان کنند.


۲۳۲۳۱

 

منبع: خبرآنلاین