برخی از شهروندان به سرویس مشکلات مردم گلایه کرده اند مبالغ زیادی به عنوان سرویس خدمات ارزش افزوده روی قبض تلفن همراه آنها وارد می شود که نمی دانند چیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرویس های ارزش افزوده، تبلیغات پولی یا خدماتی که در ازای ارائه آن، هزینه ای روی قبوض موبایل مشترکان تلفن همراه اضافه می شود، این روزها باعث اعتراض تعداد زیادی از کاربران سرویس مشکلات مردم شده.
با وجودی که بارها در این باره گزارشهای متنوعی منتشر کردیم تا مشترکان متوجه باشند بی دلیل، پیشنهادی که روی تلفن همراهشان می آید را تایید نکنند، باز هم برخی از مشترکان می گویند در پایان ماه از دیدن قبض موبایلشان، شوکه می شوند و نمی دانند با این قبض و سرویسی که دریافت نکرده اند، چه کنند.
جم، یکی از این مخاطبان است که در سرویس مشکلات مردم کامنت گذاشته: باسلام وتشکر ازاین روشی که برای رسیدکی گذاشتید.مشترک همراه اول باشماره...هستم درسال گذشته با پیام اینکه برای صرفه جویی درمصرف کاغذ موافقت خودرابرای این پیام اعلان نمودم بعد ازآن مبلغ صورتحساب پیامکی پرداخت ولی بامبالغ سردرگم درماه گذشته به علت بدهی قطع بودکه 18 اذرماه پرداخت کردم حدودا1ماه قطعی داشتم 1دی پیام دادند 20100 تومان صورتحسابم شده. هرجورمحاسبه میکنم نباید اینقدرباشد به سایت همراه اول رفتم صورتحساب پایان دوره رازدم که تا امروز16 دی 40400 تومان حسابم شده که ازاین مبلغ نزدیک 30هزارتومان ارزش افزوده توی فاکتور زدند توی یکماه. این مبلغ آیا نوعی کلاه برداری نیست؟ رفتم مخابرات میگویند اس ام اس تبلیغاتی را قطع کن حتما دستت به تایید حمایت ازفوتبالیسها خورده انها هم بپای شما حساب میکنند!

با وجودی که بارها در این باره توضیح داده شد، ولی به دلیل پیگیری اپراتور همراه اول در خصوص این کامنت، برای چندین بار، روشهای مسدودسازی تبلیغات پیامکی و سرویسهای ارزش افزوده بازگو می شود.
مروری بر راهکارهای ارائه شده از سوی اپراتورهای مختلف نشان می دهد برای مسدودسازی تبلیغات پیامکی تلفن همراه و سرویس های ارزش افزوده می توان از روشهای ساده زیر استفاده کرد:
روش اول:
برای عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی، راهکارهایی وجود دارد که در این میان مشترکان اپراتور اول ارتباطی می توانند به یکی از روش های زیر اقدام کنند:
۱ - ارسال عدد «۱» به «۸۹۹۹»
۲ - شماره گیری کد دستوری *۸۹۹۹#
۳ - تماس با مرکز اطلاع رسانی ۹۹۹۰
درباره دریافت پیامکهای تبلیغاتی در ایرانسل نیز اینگونه اعلام شده که ارسال پیامک تبلیغاتی برای مشترکان ایرانسل از سوی شرکتهای ارسال‌کننده پیامک انبوه، بدون هماهنگی با اپراتور تخلف محسوب شده و مشترکان می‌توانند شکایات خود را در این زمینه به بخش ثبت و پاسخگویی به شکایات پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منعکس کنند تا نسبت به شکایات آنان رسیدگی شود.
در حال حاضر مشترکان ایرانسل صرفاً پیام‌های اطلاع‌رسانی خدمات و سرویس‌های این اپراتور را دریافت می‌کنند که درصورت عدم‌تمایل به دریافت آن نیز می‌توانند عدد «۲» را به شماره ۵۰۰۵ ارسال کنند تا این سرویس برای آن‌ها لغو شود.

روش دوم:
در خط هایی که توسط اپراتور ایرانسل پشتیبانی می شود، راحتترین راه این است که مشترک کلمه stop را به ۸۲۸۲ اس ام اس کنید. به طور خودکار سرویس همه ارزش های افزوده را دارد می تواند مشاهده کنید و در کنار آنها نیز کد لغو هر کدام را هم می توانید ببینید و با اس ام اس کردن کد لغو، می توانید هر سرویس ارزش افزوده ای را که خواستید، غیرفعال کنید.
همچنین در سیم کارتهای اپراتور اول، مشترکان با تماس تلفنی، حذف پیامک‌ها را به سامانه 9990 اعلام کنند یا می توانند پیامکی به شماره 8999 ارسال و درخواست عدم ارسال پیامک‌های تبلیغاتی خود را عنوان کنند.


۲۳۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 497732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    6 0
    سه دوره است که پول نامتعارفی را به عنوان هزینه پیامک برای من منظور کرده اند. در هر ماه، بنده پنجاه پیامک هم نمیزنم، اما حدودا سه دوره است که در هر دوره حدود چهارده هزار تومان برای پیامک منظور کرده اند. و واقعا پاسخگو نیستند. به نظرم نوعی کلاهبرداری در مقایس کلان است. خواهش میکنم رسیدگی و پیگیری کنید.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    4 0
    سلام روش ارائه شده مقصود مورد نظر را نمی دهد. با قطع تمام پیامکهای تبلیغاتی تنها پیام به دست شما نمی رسد اما قیمت خدمات ارزش افزوده برای شما لحاظ می شود. این موضوع برای خود من پیش آمد. در این صورت باید یا پیامها را on کنید و سپس معمولا off را به سرشماره آن ارسال کنید و یا با تماس با اپراتور 0990 و بیان مشکل خود بخواهید که تمام ارزش افزوده ها را برای شما خاموش کند
  • بی نام AT ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    4 0
    این روشها نهایتا یک هفته کار میکنند و بعد دوباره پیامکهای تبلیغاتی میان. تو رو به هرکس که می پرستید این کلاهبرداریها رو چاره کنید. خبرآنلاین میتونی به جای این روشهای موقتی، موضوع رو تا رسیدن به راه حل دائم پیگیری کنی؟ به خدا خیلی ها دعات خواهند کرد.
  • امین IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    3 0
    مهرماه94 برای حدود 10 دقیقه و فقط جهت تست imessage و facetime آیفونم رو روشن کردم و بلافاصله بستم.چند ماه آینده با رقم عجیب مبلغ پیامک روی قبض مواجه بودم و نمی دانستم قصه چیست تا اینکه در ریز مکالمات، پیامک به سرشماره0044 رو تا دلتون بخواد دیدم باور بفرمایید تمام مدت آی مسیج و فیس تایم گوشی من بسته بود و هنوز هم هست اما گوشی مدام پیغام شارژ توسط مخابرات در صورت استفاده از این دو را میدهد.هر کار ی هم بگویید کردم از حذف تک تک اپلیکیشنها تا ریست کردن شبکه، و حتی گوشی رو از نو ستاپ کردم اما کماکان و به محض روشن کردن، همان پیام رو دریافت میکنم و باز هم پیامک 1400 ریالی شارژ میشم حتی در صورت استفاده از واتزاپ یا تلگرام آنهم روی وای فای.
  • شهریار A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    5 0
    كد لغو یا پیامك رو كه میزنی بعده چند روز كه تو هر ساغت 10 تا پیامك تبلیغاتی میاد یك ماه مسدود میشه ولی بعد یك ماه بازم روز از نو روزی از نو .. اینا چقدر میخوان مردومو بچاپن ؟ چرا كسی نیست گوش اینارو بپیچونه ..؟؟؟ مثل همه چیمون مسخره ست
  • بی نام A1 ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    3 0
    فايده نداره
  • بی نام RU ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    4 0
    مدعی العموم باید با این کلاهبرداری برخورد جدی کنه
  • بی نام A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    4 0
    جالبه برای قطع سرویس بعبارت بهتر مزاحمت مشترک باید بیفته دنبال راه حل