ایرنا نوشت: نماینده ولی فقیه در امور حج گفت: توسعه روابط ایران و ایتالیا در حوزه های دینی، فرهنگی و گردشگری اماکن مقدس چشم انداز مثبتی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر در دیدار آندره آتا رئیس سازمان زیارت واتیکان با بیان اینکه زیبایی های ایران همواره برای گردشگران دنیا جذاب بوده است، گفت: سالانه چندین میلیون نفر از داخل و خارج ایران از این جاذبه ها دیدن می کنند که بیشتر این سفرها حاوی جنبه های دینی، اخلاقی، معنوی، تاریخی و فرهنگی است.

او با اشاره به تشابه های زیاد بین اسلام و مسیحیت در حوزه ارزش ها و آداب زیارت، ابراز امیدواری کرد، این سفر زمینه توسعه ارتباط دو ملت و دو کشور ایران و ایتالیا را که از تمدنی بزرگ برخوردارند، فراهم کند. 

سرپرست حجاج ایرانی به سفر موفق رییس جمهوری کشورمان به ایتالیا اشاره و تاکید کرد: با توجه به بسترهای فراهم شده، به آینده روابط دو کشور در حوزه گردشگری دینی، تاریخی و فرهنگی بسیار امیدوار هستیم.

سفر کاروان های زیارتی و گردشگری به ایران هرچه سریعتر برقرار شود

آندره آتا رئیس سازمان زیارت واتیکان نیز در این دیدار گفت: سفرهای زیارتی فرصت مناسبی برای آشنایی با مذاهب و فرهنگ های مختلف است و تقویت این گفت وگوها در صلح جهانی و نزدیک شدن ملت ها به هم نقش بسزایی دارد.

او تروریسم و افراط گرایی و کشتار مردم بیگناه به نام مذهب را محکوم کرد و گفت: جهانگردی مذهبی فرصت بی نظیری برای تربیت انسان ها، احترام به یکدیگر و معماری صلح است. 

رئیس سازمان زیارت واتیکان ادامه داد: بسیار خوشحالم که در این سرزمین زیبا، میهمان مردم مهمان نواز ایران هستم و معتقدم باید تلاش و برنامه ریزی کنیم تا سفر کاروان های زیارتی و گردشگری به ایران هرچه سریعتر برقرار شود.

او گفت: در شرایطی که عده ای در تلاش اند چهره دین را در دنیا خشن جلوه داده و آن را خدشه دار سازند در ایران احترام به حقوق دیگران و صلح و همزیستی مسالمت آمیز به عنوان الگوی زندگی مطرح است. 

۴۲۲۳۶

منبع: ایرنا