استقبال مردم استان زنجان از وام بافت فرسوده چشمگیر است.


سلمان داشاد ، مدیر شعب بانک مسکن استان زنجان در این رابطه به خبرآنلاین گفت: در چند ماه اخیر که تسهلات برای نوسازی بافت های فرسوده سطح استان روع شده در شهرهای زنجان، ابهرف خرمدره و قیدار شاهد استقبال مردم هستیم.
وی کمبود مسکن در استان زنجان را یادآور شد و افزود: ورود به ساخت مسکن در نقاط مختلف استان متضمن فراهم شدن زمینه ها و بسترهای لازم در بازار عرضه و تقاضا است و در این راه همکاری سایر دستگاه های ذیربط با بانک مسکن می تواند، فضا را به سمت ساخت پیش ببرد.
داشاد ایجاد صندوق مسکن یکم از سوی دولت کنونی را با هدف خانه دار شدن مردم یادآور شد و درباره جزییات آن عنوان کرد: سقف تسهیلات درنظر گرفته شده در شهر تهران 80 میلون تومان، شهرهای بزرگ و بالای 200 هزار نفر جمعیت 60 میلیون تومان و سایر مناطق شهری 40 میلیون تومان تعیین شده است.
مدیر شعب بانک مسکن استان زنجان درباره حداقل متوسط موجودی دوره6 ماهه متقاضیان در این صندوق اعلام کرد: این میزان در شهر تهران 135 میلیون ریال، سایر شهرها 100 میلیون ریال و 67 میلیون ریال و حداقل 67 میلیون ریال تعیین شده است. به گفته داشاد مدت سپرده گذاری در این صندوق حداقل 12 ماده با نرخ سود 14 درصد در دوره بازپرداخت 12 سال و دوره مشارکت 12 ماهه تعیین شده است.
وی ادامه داد: در صورت افتتاح حساب و واجد شرایط بودن می توان با ضوابط قبلی و از سقف تسهیلات قبل بهره مند شد. داشاد درباره تاریخ صدور پروانه ملک 7 سال و پایان کار ساختمانی را 3 سال برای کمشارکت در این پروژه اعلام کرد و گفت: دارندگان حساب در این صندوق می توانند نسبت به افتتاح حساب صندوق مسکن جوانان برای مدت 6 ماه در صورتی که افتتاح حساب قبلی یک سال سپر شده باشد، اقدام کنند.