مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان‌شرقی گفت: 6 هزار و 693 حامی چتر حمایتی خود را بر 4 هزار و 360 فرزند خانواده‌های نیازمند طرح محسنین گسترانیده‌اند و در حال حاضر 7 هزار و 620 فرزند نیز بدون حامی هستند.

به گزارش خبرآنلاین، حسین دشتی اظهار داشت: فرزندان محروم برای رفع نیازهای معیشتی؛ تحصیلی؛ درمانی و سایر نیازهای اساسی خود در انتظار یاری خیران نیکوکار هستند تا همانند سایر فرزندان این مرز و بوم با عبور از خزان زندگی به بهار بالندگی برسند.

وی افزود: طرح محسنین شامل حمایت مستمر از فرزندان غیر یتیم توسط حامیان است و حامیان می‌توانند با انتخاب خانواده مورد نظر همراه با اهدای مبلغ تعهدی ماهانه حداقل 749 هزار ریال نیازهای این عزیزان را تامین کنند.

دشتی ادامه داد: خانواده طرح محسنین شامل آن دسته از خانواده‌های نیازمند می‌شود که دارای سرپرست بیمار، معلول، از کار افتاده و یا زندانی هستند.

وی از مساعدت 167 میلیارد ریالی پدران معنوی ایتام و فرزندان خانواده‌های نیازمند در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: از این مبلغ 137 میلیارد ریال در قالب طرح اکرام بوده و بقیه به فرزندان خانواده‌های نیازمند طرح محسنین کمک شده است.

دشتی در بخش دیگری از سخنان خود از چتر حمایتی 28 هزار و 727 حامی نیکوکار استان به 4 هزار و 821 یتیم تحت حمایت در قالب طرح اکرام خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح اکرام خانواده شامل کمک به ایتام نیازمند و محروم تحت حمایت می باشد که هر حامی به طور متوسط 2 میلیون و 382 هزار ریال به ایتام مساعدت می‌کند.

دشتی با اشاره به اینکه کمیته امداد به عنوان متولی امور محرومان در این زمینه گام‌های ارزشمندی برداشته و طرح‌های اکرام ایتام و محسنین را با مشارکت خیران اجرا می‌کند، گفت: این طرح به منظور استفاده از مشارکت مردمی در رسیدگی و مساعدت به ایتام و خانواده‌های نیازمند اجرا می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: طی سال 94 بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) نیز به صورت ماهیانه 118 میلیون ریال به 491 فرزند نیازمند مساعدت کرده است.