ایسنا نوشت ،رییس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: در خصوص استفاده از فضای مجازی باید مزایا و معایب دنیای سایبری را برای فرزندان شرح داده شود.

سید غلامرضا حسینی اظهارداشت: با صحبت صحيح و مؤثر در مورد چگونگي برقراري ارتباطات صحيح آنلاين، خطراتي که کودکان را تهديد مي‌کند کاهش می‌یابد.

وی افزود: والدين هنگامي تهیه دستگاه مخابراتي الکترونيکي براي فرزندانشان ابتدا بايد در خانه فرهنگ‌سازي کرده و با کودکان درباره مخاطرات فضاي مجازي صحبت کنند.

رییس پلیس فتای خراسان جنوبی ادامه داد: نحوه صحيح استفاده کردن از وسایل الکترونیکی را به کودکان آموخته همين طور در مورد استفاده از فضاي مجازي بايد مزايا و معايب دنياي سايبري را براي فرزندانشان شرح داده شود.

حسینی در خصوص رفتار کودکان در اينترنت، تصریح کرد: با توجه به اینکه کودکان فکر مي‌کنند در دنياي مجازي به دليل احساس ناشناس بودن، در مقابل رفتارهاي نامناسب خود هيچ گونه مسئوليتي ندارند اما آنها نبايد فراموش کنند که در مقابل رفتار و اعمال خود در هر حالی پاسخگو هستند.

وی یادآورشد: والدين ممکن است، نگران مسائل غير اخلاقي، خشونت و يا ديگر مشکلاتي که در فضاي مجازي وجود دارد، باشند که در اين خصوص مي‌توان با صحبت صحيح و مؤثر در مورد چگونگي برقراري ارتباطات صحيح آنلاين، خطراتي که کودکان را تهديد مي‌کند، کاهش داد و با تشويق، آنها را به استفاده از راهنمايي‌هاي خود متقاعد کرد.

رییس پلیس فتای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فرزندان متوجه کمک و حمايت والدين هستند، پس والدین باید نقش حمايتي و مثبت خود را به خوبي ايفا کنند، ادامه داد: گوش دادن و صحبت کردن در خصوص احساسات آنها، سبب ایجاد گفت و گويي گرم و صميمي می‌شود.

حسینی تاکید کرد: با توجه به اینکه ممکن است والدین جواب تمامي سؤالات آنها را ندانند، در اين مواقع صادق بوده و نشان دهند مي‌توانند براي سؤال آنها تحقيق کرده و پاسخ مناسبي بيابند.

وی افزود: به صورت واضح و بي پرده با فرزندانتان مسائل مهم و دارای ارزش را در ميان گذاشته و چگونگي به کار بستن آن در محيط آنلاين را به آنها انتقال داده شود.

رییس پلیس فتای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: انتقال واضح و روشن مسائل مهم مي‌تواند به فرزندان کمک کرده در صورت رو به رو شدن با مسائل گمراه کننده با درايت، تصميمات هوشمندانه تري بگيرند.

 

منبع: isna