در یک بازار متعادل و منطقی این سندهای مالی هستند که حرف اخر را می زنند نه رفتارهای هیجانی و احساسی.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یک کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت:"چشم انداز سال 95 بورس کاملاً به وضعیت اقتصادی کشور بستگی دارد اگر رونق ایجاد شود مسلما بر بورس اثر مثبت می‌گذارد.

ابراهیم عنایت ادامه داد: "نکته‌ای که همه باید به آن توجه کنند این است که بورس به تنهایی یک فعال اقتصادی نیست بلکه آیینه اقتصاد کشور است".

وی در ادامه این گفت و گو به "سنا" گفت: "اگر وضعیت کلی اقتصاد خوب باشد و رونق ایجاد شود شرکت‌هایی که در بورس حضور دارند، از این مساله منتفع می‌شوند و تولید و فروش و درآمدشان افزایش پیدا می کند و خواه ناخواه روی قیمت سهام و نهایتاً شاخص بازار اثر می‌گذارد".

عنایت ابراز امیدواری کرد که "گشایش‌هایی که بعد از برجام ایجاد شده، روی شرکت ها به صورت واقعی اثر بگذارد و بازار از حالت احساسی و هیجانی دور شود".

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: "وقتی به تحلیل بنیادی اعتقاد داشته باشید، با پارامتر های اقتصاد کلان، سند ها و صورت های مالی شرکت ها را تجزیه و تحلیل می کنید و به آنها اعتبار می دهید، بنابراین انتظاراتی که پایه و اساس فاندامنتال یا بنیادی ندارد در این مدل جایی ندارد".

وی افزود: "باید اقتصاد کلان کشور رشد کند و صنایع منتفع شوند تا در صنایع مختلف شرکت‌هایی که آمادگی دارند بتوانند از این شرایط بهره برداری کنند تا یک رونق اقتصادی و نهایتا بورسی ایجاد شود".

22339

 

منبع: خبرآنلاین