آیلار لطفی شطرنج باز خوش آتیه ارومیه ای بعد از کسب عنوان نائب قهرمانی در جام مارال، به سوالات ما پاسخ داد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی،با پایان شطرنج جام سرداران شهید آذربایجان، آیلار لطفی شطرنج باز ارومیه ای توانست علاوه بر کسب رتبه دوم بخش بانوان (جام مارال)، برترین شطرنج باز بخش بانوان بلیتز (شطرنج سریع) را کسب کرد.
با این شطرنج باز که یکی از برترین شطرنج بازان استان به شمار می رود مصاحبه ای انجام داده ایم:

* از چند سالگی بازی شطرنج را آغاز کردید ؟

از 12 سالگی شطرنج را شروع کردم و هم اکنون 9 سال بصورت حرفه ای این رشته را ادامه می دهم.

* مقام های کسب شده در مسابقات مختلف ؟

نائب قهرمانی در مسابقات المپیاد ایرانیان و در بخش بلیتس، قهرمانی جشنواره شطرنج بانوان، عنوان سوم انتخابی تیم ملی دانشجویان از مهم ترین عنوان هایی است که بدست آورده ام.

* مسابقات پنجمین دوره شطرنج جام سرداران شهید آذربایجان؟

مسابقات امسال از نظر کیفی نسبت به سال گذشته بهتر و بالاتر بود و از نظر پتانسیل بالای این رشته، پیش بینی افزایش تعداد شرکت کنندگان و بالارفتن سطح کیفی مسابقات را شاهد بودیم. با توجه به پیشرفت سریع شطرنج در ایران و جهان، امیدوارم در دوره های بعدی جام مارال شاهد حضور چشم گیر شرکت کنندگان ایرانی و قهرمانان جهان باشیم.

* عملکردتان در مسابقات جام مارال؟

با توجه به آمادگی خودم قبل از مسابقات امیدوار بودم به عنوان قهرمانی دست پیدا کنم ولی با یک اشتباه در حساس ترین مسابقه به نائب قهرمانی رسیدم و از هم اکنون برای قهرمانی در دوره بعدی تلاش می کنم.

* شطرنج در استان؟

برگزاری مسابقات بین المللی شطرنج در استان کمک شایانی به پیشرفت این رشته و شطرنج بازان هم استانی می کند و با وجود استعدادهای نهفته و سرمایه گذاری و حمایت مسئولین میتوانیم به کشف آنها و درخشش در مسابقات آسیایی و جهانی امیدوار باشیم.

* برنامه های آینده ؟

طبق برنامه ریزی های انجام شده 23 مرداد مرحله نخست انتخابی تیم ملی در ارومیه برگزار خواهد شد حضور خواهم داشت و بعد از آن در مسابقات ابوظبی، اوپن همدان و اوپن باکو نیز شرکت خواهم کرد.

* هدف؟

تلاش و برنامه ریزی ام اینست که تا پایان امسال به درجه استاد فیده دست پیدا کنم.

* صحبت پایانی؟

در پایان از زحمات آقای خلیلی (رئیس هیئت شطرنج آذربایجان غربی) که با برگزاری مسابقات بین المللی در استان شور و شوق و راه پیشرفت شطرنج را برای جوانان استان فراهم نمودند تشکر و قدردانی می کنم و در آخر از زحمات پدر و مادر عزیزم که همیشه حامی من در تمام مراحل زندگیم بودن تشکر ویژه ای داشته باشم ....با تشکر


آیلار لطفی شطرنج باز 24 ساله ارومیه ای همینک در رشته کارشناسی ارشد مدیریت راهبردی مشغول تحصیل است در جمع برترین شطرنج بازان استان آذربایجان غربی قرار دارد.


46

منبع: خبرآنلاین

برچسب‌ها