وزیر بازرگانی گفت: با هماهنگی سازمان استاندارد و دیگر دستگاه های مسئول قرار است از ورود کالاهای بی کیفیت جلوگیری شود و با حمایت از تولید داخلی، صادرات را هم افزایش دهیم.

پایگاه اطلاع رسانی دولت: مهدی غضنفری درباره وضعیت تنظیم بازار گفت: برنامه امسال ما تنظیم بازار به صورت پایدار و توسعه ماندگار صادرات است، به همین دلیل سعی خواهیم کرد تا قیمت کالاها و اقلام ضروری و مورد نیاز مردم تحت کنترل باشد.

وی افزود: این کنترل وضعیت بازار پیش از شروع سال جدید آغاز شد و سعی می کنیم در هر فصل قیمت ها را با برنامه ریزی هایی که انجام خواهیم داد، کنترل کنیم تا مانع از افزایش قیمت ها شویم.

* جلوگیری از واردات بی رویه کالا و حمایت از تولیدات داخلی

وزیر بازرگانی درباره جلوگیری از واردات بی رویه کالا و حمایت از تولیدات داخلی هم گفت: با هماهنگی سازمان استاندارد و دیگر دستگاه های مسئول قرار است از ورود کالاهای بی کیفیت جلوگیری شود و با حمایت از تولید داخلی، صادرات را هم افزایش دهیم.

غضنفری افزود: کالاهایی که وارد کشور خواهند شد، کنترل می شوند تا از نظر استاندارهای جهانی بررسی شده و سپس مجوز ورود دریافت خواهند کرد. به این کالاها همچنین بارکدی داده می شود تا بر طبق آن بتوانیم کیفیت کالاها را مشخص کنیم.

وی تصریح کرد: البته بر اساس برنامه ریزی هایی که صورت خواهد گرفت، سعی ما بر این است که از تولیدکنندگان داخلی حمایت بیشتری صورت گیرد.

* وضعیت مرکز ملی فرش

وزیر بازرگانی همچنین درباره وضعیت مرکز ملی فرش نیز گفت: ما چندان به دنبال تصدی گری نیستیم و اگر ضرورت ایجاد کند و به نفع این مرکز باشد، ما آماده مذاکره با سازمان میراث فرهنگی برای بررسی وضعیت اداره مرکز ملی فرش خواهیم بود.

وی افزود: البته در این زمینه مقرر شده تا کار کارشناسی صورت بگیرد چرا که بنده نه موافق الحاق هستم و نه مخالف آن. بلکه معتقدم باید ابعاد مختلف این موضوع مشخص و سپس درباره آن تصمیم گیری شود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت