جذابیات حواشی مراسم پایانی جشنواره تئاتر عروسکی تهران - مبارک کمتر از اصل آن نبود؛‌ یک مراسم با اجرای سورپرایزی فاطمه معتمدآریا و خاطرات دوری که زنده شدند.

سمانه فراهانی: مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی با وجود قول‌های مرضیه برومند درباره مدت زمان یک ساعت و ربعی آن بیش از دو ساعت به درازا کشید، اما حاضران در سالن اصلی تئاترشهر تا پایان همراه مراسم ماندند و دوستان خود را تشویق کردند. در این گزارش به برخی حواشی موجود در مراسم اختتامیه اشاره می‌‌شود:

- فاطمه معتمدآریا اجرای مراسم پایانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران - مبارک را برعهده داشت و قرار بود حضور او روی صحنه به صورت سوپرایز اعلام شود، اما معتمدآریا با خنده و شیطنت روی سن آمد و از مرضیه برومند خواست زیاده‌گویی نکند.

- در بخشی از مراسم اختتامیه الکا هدایت به همراه عروسک‌گردانانی که هر یک عروسک‌هایی در دست داشتند روی سن آمدند و سرودی درباره دوستی با عروسک‌ها اجرا کردند. مریم سعادت این نمایش را کارگردانی کرده بود.

-فاطمه معتمدآریا که به همراه عروسک مبارک برنامه را اجرا می‌کرد به او گفت که خراب‌کاری کرده است و باید پیام معاون هنری ابتدا پخش می‌شد که در پی این صحبت او پیام‌های تصویری علی مرادخانی و مهدی شفیعی از مانیتور سالن پخش شد.

- عروسک مبارک در بخش‌هایی به زبان انگلیسی صحبت می‌کرد که این شیوه برای تماشاگران بسیار جذاب بود. پس از تقدیر از ددی بودامجی و اعلام تولد این هنرمند از سوی فاطمه معتمدآریا، مبارک ترانه تولد مبارک را خواند و جمعیت حاضر هم با خواندن تولد مبارک به زبان انگلیسی به بودامجی تبریک گفتند.

- پیش از تقدیر از بهروز غریب پور تیزری درباره او پخش شد که در آن صحبت‌های مرضیه برومند و رضا کیانیان درباره خصوصیات اخلاقی این کارگردان به واکنش‌های آنی چهره او کات می‌خورد. مثلا مرضیه برومند می‌گفت صحبت درباره بهروز سخت است و ناگهان تصویر بهروز غریب‌پور را می دیدیم که می‌خندد. پخش این تیزر که به نوعی شوخی با غریب‌پور بود باعث شد این کارگردان تئاتر پس از سخنرانی‌اش خطاب به مرضیه برومند بگوید: «نواری از سال 49 دارم که تو در آن چنان از خنده ریسه می‌روی که باورنکردنی است.»

-هنگام اهدای بخش اول تندیس‌ها مرضیه برومند که از منیژه حکمت و فرشته طائرپور برای اهدای این تندیس‌ها دعوت کرده بود گفت: «این اولین باری است که این دو نفر به مراسمی تئاتری آمده‌اند. در این مراسم منیژه حکمت را بعد از عمل سختی که داشت رونمایی کردم.»

- محمد آیریک، کارگردان نمایش «شیرین» از کشور افغانستان پس از دریافت تندیس خود گفت: «10 سال پیش فردی به یک مهاجر افغان فرصت آموزش داد. آن فرد کسی نبود جز بهروز غریب‌پور زمانی که مسئول خانه هنرمندان ایران بود.»

- جو استروگرومن کارگردان هلندی نمایش «نویسنده» از معتمدآریا و مرضیه برومند خواست روی سن با او عکس بگیرند تا در فضای مجازی منتشر کند.

- برومند برای سرعت بخشی به مراسم اختتامیه برگه نام افراد را از معتمدآریا گرفت و اسامی را بدون وقفه و پشت سرهم اعلام کرد. این سرعت باعث شد تندیس‌ها که نام افراد روی آن حک شده بود به اشتباه به افراد دیگر اهدا شود و برخی دیگر تندیسی نداشته باشند. البته در ادامه با همراهی معتمدآریا و توضیحات برومند مشکل برطرف شد.

- یکی از نکات جالب این اختتامیه تشویق‌های بی‌امان گروه‌ها برای کارگردانانشان زمان دریافت تندیس و شور و حال مدام آن‌ها بود.
مراسم با عکسی دسته جمعی و آرزوی بهبود حال دنیا فنی‌زاده به پایان رسید.

58247 

منبع: خبرآنلاین