«خبرجنوب» نوشت: مدیر کل دامپزشکی فارس گفت: ساماندهی قصابی ها در شیراز و مناطق مختلف استان همچنان ادامه دارد و با متخلفان برخورد می شود.

دكتر يعقوب مهندس افزود: ما كار خودمان را درخصوص اين ساماندهي ها انجام مي دهيم و طي بازديدها اگر لاشه مُهر نخورده و فعاليت غير مجاز وجود نداشته باشد با متخلفان مطابق با قانون برخورد مي شود.
وي يادآور شد: در حوزه بهداشتي نيز نظارت بر فرآورده هاي خام دامي تشديد شده و از مردم نيز خواستاريم درصورت مشاهده موارد مشكوك آن را به ما اطلاع دهند.
دكتر مهندس گفت: در كشتارگاه ها نيز نيروهايي بر وضعيت موجود نظارت مي كنند و در همين خصوص حتما بايد يك كارشناس و يا دامپزشك بر نحوه كشتار و عرضه آن به خارج كشتارگاه نظارت كند.
وي ادامه داد: با توجه به اهميت موضوع بازرسين دامپزشكي استان نيز بر كار بازرس هاي شاغل در كشتارگاه ها نظارت مي كنند و هر گونه سهل انگاري احتمالي توسط آن ها شناسايي مي گردد.
مدير كل دامپزشكي فارس يادآور شد: باتوجه به فعاليت ناظرين در اين خصوص هر گونه كم كاري توسط بازرسان ما شناسايي و گزارش داده مي شود تا تصميمي مطلوب در راستاي ارتقاي سطح سلامت مردم گرفته شود.
دكتر مهندس گفت: در حال حاضر يك كشتارگاه صنعتي دام در شيراز، يك مورد در مرودشت و همچنين يك مركز صنعتي در اقليد و كشتارگاهي در كازرون فعال است و در ساير شهرستان ها كشتارگاه ها قديمي مي باشد.
وي افزود: با توجه به واقع بودن برخي كشتارگاه ها در بافت شهري كميته ساماندهي دامپزشكي استان نيز پيگير است و اين مراكز در سراسر استان بايد به خارج از مناطق مسكوني انتقال داده شود.
مديركل دامپزشكي فارس گفت: اگرچه جمعيت برخي شهرستان ها بالا نيست اما درصورت متقاضي بودن سرمايه گذار براي راه اندازي كشتارگاه مانع نمي شويم.
دكتر مهندس ادامه داد: كشتارگاه هاي صنعتي دام در استان متناسب با مصرف نيست و مي تواند مراكز مدرن تري ايجاد شود.
مديركل دامپزشكي فارس از مردم خواست تا در صورت مشاهده موارد مشكوك آن را به دامپزشكي براي پيگيري بازرسان اطلاع دهند.

46

منبع: خبرآنلاین