«خبرجنوب» نوشت: معاون پیشگیری بهزیستی فارس گفت: طبق آخرین بررسیها، بهزیستی حدود یک میلیارد تومان به کمپهای ترک اعتیاد در فارس بدهکار است.

محمود رضا عرب افزود: در حالي كه تعداد زيادي فرد مبتلا به اعتياد را براي ترك و درمان به اين كمپها معرفي كرده ايم و اين مراكز خدمات مربوطه را به معتادان ارایه دادهاند اما به دليل وضعيت بودجهاي هنوز موفق به تسويه حساب با آنها نشده ايم.وي يادآور شد: در حال پيگيري تأمين اعتبار براي پرداخت بدهي هاي ياد شده هستيم و اميدواريم مشكلات مربوط به آن به زودي حل شود. معاون پيشگيري بهزيستي استان گفت: اعتبارات مربوط به پيشگيري واقعاً اندك است و با وجود كمك هاي استانداري هنوز در اين زمينه مشكل داريم. عرب ادامه داد: برخي سازمان ها پول دارند، برنامه ندارند و بالعكس ما برنامه داريم اما اعتبارات موجود به اندازه كافي نيست و به همين دليل بين زمان ارایه يك طرح تا اجراي آن گاهي فاصله مي افتد. معاون پيشگيري بهزيستي فارس عنوان كرد: با توجه به كمبود اعتبارات موجود بهزيستي انتظارات مردم و نهادها بايد متناسب با وظايف بهزيستي و نه مسايل مربوط به خارج اين سازمان باشد چرا كه بودجههاي ما حتي جوابگوي مددجويان خودمان هم نيست.
عرب گفت: با وجود اين كه پيشگيري سرمايه گذاري است اما مسئولين اعتبارات چنداني به اين حوزه نميدهند و همچنان انگار درمان بر پيشگيري مقدم است.
اجراي طرح «چلچله» در شيراز
اين مسئول بهزيستي فارس در ادامه از اجراي طرح «چلچله» در سطح اول پيشگيري به زودي در شيراز خبر داد و افزود: طبق اين طرح شعارهاي مربوط به سطح اول پيشگيري در 40 محله شيراز و شهرستان هاي استان نصب ميشود و پس از مدتي اين شعارها در 40 نقطه شهر جا به جا مي گردد. عرب گفت: به طور مثال اعتياد يكي از آسيب هاي اجتماعي است كه از سوي مردم و مسئولان دغدغه ايجاد كرده و در طرح چلچله سعي شده از اين معضل در سطح اول پيشگيري شود. وي افزود: برخوردها با آسيب ها بايد با روش علمي باشد و نه احساسي و شعاري.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 578520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =