۰ نفر
۲۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۲

«خبرجنوب» نوشت: مدیرکل انتقال خون فارس از آغاز به کار نخستین بخش دولتی پلاسمای اهدایی کشور در فارس خبر داد.

دكتر محمد حسين كريمي گفت: داروهاي مشتق از پلاسما براي بيماران هموفيلي و افرادي كه دچار كمبود و نقص ايمني هستند استفاده مي شود و اين اقلام با هزينه هاي هنگفتي از خارج از كشور تهيه مي شود كه با راه اندازي بخش پلاسماي اهدايي هزينههاي سرسامآور تهيه اين داروها به حد قابل توجهي كاهش مييابد.

وي افزود: در اين مركز پلاسماهاي اهدايي به آلمان ارسال مي گردد و پس از تبديل به دارو به كشور بازگردانده ميشود.

دكتر كريمي يادآور شد: دادن پلاسما هيچ ضرري براي اهدا كننده ندارد و افراد ميتوانند به جاي اهداي خون، پلاسماي خود را براي توليد دارو اهدا كنند.

مدير كل انتقال خون فارس گفت: در اين روش پلاسما به وسيله دستگاه مخصوص از فرد جدا مي شود و متقاضيان ميتوانند هفته اي يك بار پلاسما اهدا كنند.

دكتر كريمي ادامه داد: افرادي كه شرايط اهداي خون دارند مي توانند به اهداي پلاسما نيز بپردازند و طي 24 ساعت مايعي كه در آن پلاسما هست و از بدن آن ها بيرون رفته، جايگزين ميشود.

مدير كل انتقال خون فارس يادآور شد: در حال حاضر تنها 2 مركز دولتي اهداي پلاسما در كشور فعال است كه فارس در اين زمينه زود تر اقدام كرده و به عنوان نخستين مركز دولتي كشور آغاز به كار نموده است.

دكتر كريمي گفت: بخش پلاسماي اهدايي در طبقه دوم پايگاه انتقال خون نمازي راه اندازي شده و از ساعت 8 تا 14 آماده پاسخگويي به متقاضيان اهداي پلاسما مي باشد.

وي ادامه داد: افراد ميتوانند هفته اي يك بار به اهداي پلاسما بپردازند و براي آنها هزينه اياب و ذهاب نيز پرداخت ميشود.

دكتر كريمي يادآور شد: در حال حاضر روزانه به طور ميانگين 8 تا 10 نفر براي اهداي پلاسما به اين بخش مراجعه ميكنند و طي يك ماه گذشته حدود 70 نفر پلاسما اهدا نموده اند.

مدير كل انتقال خون فارس در ادامه با اشاره به كمبود در برخي گروههاي خوني گفت: در خصوص گروه هاي خوني منفي به ويژه O منفي در استان با كمبود خون مواجهايم و از افراد با اين گروه هاي خوني و A مثبت خواستاريم براي رفع كمبودها به ما مراجعه كنند.

دكتر كريمي از مردم خواست تا با اهداي مستمر خون نياز بيماران را در خصوص گروه هاي خوني مختلف در مراكز بهداشتي درماني استان مانند قبل تامين نمايند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 577852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =