ایرنا نوشت: یکی از فرماندهان گروه موسوم به جبهه النصره از حمایت مالی و تسلیحاتی رژیم صهیونیستی، آمریکا، عربستان و کویت ازاین گروه خبر داد.

به گزارش روسیا الیوم،«یورگن تودنهوفر» روزنامه نگار برجسته آلمانی مصاحبه ای با یکی از فرماندهان جبهه النصره در سوریه به نام «ابوالعز» انجام داده که روزنامه 'کولنر شتات انتسایفر' آلمان آن را منتشر کرده است.

ابوالعز در این مصاحبه تصریح کرده است که دشمنی تل آویو با سوریه و حزب الله و همچنین اشتراک منافع میان اسراییل و جبهه النصره موجب همکاری رژیم صهیونیستی با این گروه شده است.

وی گفت: گروه هایی نظیر فتح الشام، جیش الاسلام و احرار الشام زیر پرچم گروه النصره فعالیت می کنند و گروه های دیگری هم با عناوین دیگر در جنگ هستند که همگی تحت اشراف النصره فعال می کنند.

این عنصر گروه تروریستی جبهه النصره ادامه داد: گروه های القاعده مرتبط با داعش تحت فرماندهی مهره های اطلاعاتی آمریکایی فعالیت می کنند و ما در جبهه النصره آنها را شناسایی و برملا کردیم.

وی با بیان اینکه حمایت و پشتیبانی آمریکا از النصره 'غیر مستقیم' و از طریق کشورهای دیگر حامی این گروه صورت می گیرد،ادامه داد: از ایالات متحده امریکا می خواهیم سلاح های قوی تری در مقایسه با سلاح های قبلی در اختیارمان قرار بدهد.

ابوالعز اضافه کرد: موشک های 'تاو' که ایالات متحده در اختیار ما قرار داد، معادلات جنگ را در مصاف با ارتش سوریه تغییر داد.
وی همچنین گفت: توپ و خودروهای «بی ام بی» از طریق لیبی در اختیار ما قرار می گیرد.

این فرمانده النصره افزود: افسران ترک، عربستانی، قطری، اسراییلی و آمریکایی به ما کمک می کنند و مشاوره نظامی می دهند و عربستان کمکی نیم میلیارد دلاری و کویت نیز کمکی بیش از پنج میلیون دلار به ما داده است.

ابوالعز تاکید کرد: جبهه النصره آتش بس را به رسمیت نمی شناسد و همچنان به حملات خود تا سرنگونی دولت سوریه ادامه خواهد داد.

تا هنگامی که ارتش سوریه در مسیر جاده کاستلو و الملاح باقی باشد، ما اجازه ورود کامیون های کمک های انسانی را به حلب نخواهیم داد.

این فرمانده النصره همچنین در این مصاحبه گسست در صفوف جنگ طلبان جبهه النصره درپی حملات ارتش سوریه را تایید کرد و گفت: در تلاشیم دوباره افرادمان را سازماندهی کنیم.

ابوالعز گفت: جبهه النصره هرگز نه دولت سوریه را به رسمیت می شناسد نه جیش الحر که از آن به عنوان نیروی میانه رو یاد می شود.

وی همچنین جیش الحر و محمد علوش را جیره خوار و مزدور خواند و افزود: این افراد قبلا نیروهای النصره بودند ولی با تطمیع ترکیه و کشورهای دیگر تصمیم گرفتند طبق خواست این کشورها عمل کنند؛ فرماندهان این گروه نیز ساخته و پرداخته غرب هستند و درقبال دریافت مواجب از سازمان های اطلاعاتی کشورهای حوزه خلیج (فارس) کار می کنند.

52311

منبع: ایرنا