به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هفته گذشته مدیرعامل سایپا گفته بود که «هیچ محصولی توان رقابت با پراید را ندارد» این در حالی است که برخی کارشناسان حوزه خودرو نگاهی متفاوت دارند و معتقدند که سال به سال از کیفیت خودروهایی همچون پراید کاسته شده است.
با توجه به چنین نگاههایی، این موضوع تبدیل به نظرسنجی خبرگزاری خبرآنلاین شد. اینکه پس از گذشت بیش از 20 سال از تولید پراید، به این خودرو چه نمرهای میتوان داد؟
یک کاربر خبرآنلاین از تبریز هم در این خصوص نوشته است: «از نظر من برای بعضی مردم، پراید هم از سرشون زیادی هست. یادتون رفته چطور صف کشیده بودن برای دریافت وام خرید خودرو؟»
یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین هم که نام خود را عنوان نکرده، تصریح کرده است: «با توجه به اینکه فضای رقابتی آزاد در صنعت خودرو کشور وجود نداره و خودروی خارجی آزادانه وارد کشور نمیشه، باید به این صحبت مدیرعامل سایپا درباره پراید با توجه به قیمت و توان خرید قشر کمدرآمد جامعه حق داد.»
«علیرضا1» هم نوشته است: «من به پراید نمره نمیدهم، به تفکر پشت تولید پراید نمره میدهم که این نمره صفر است. چراکه تولید ملی، دانش داخلی، منافع ملی، امنیت و جان مردم و ثروت ملی را فدای رانت، سود لحظهای و حاکمیت قدرت خود میکند. کیاموتورز هم مانند ما امتیاز تولید فورد فستیا رو خرید و با حمایتهای اصولی حاکمیت خود روزبهروز پیشرفت کرد و کیفیت و تیراژ تولید خود را ارتقا داد تا امروز در دنیا به یک برند تبدیل شده که هم برای هزاران نفر اشتغالزایی کرده و هم برای کشورش ارزآوری.»
«داریوش» هم عنوان کرده است: «خب چه کاریه پراید میخرید؟ اگه پول دارید، مثل مردم واقعی بنز بخرید، اگرنه پیاده برید و پیاده بیایید. مشکل مردم ما اینه که دوست دارند همه چیز رو تو بیپولی داشته باشند.»
یکی از کاربران خبرآنلاین که نام خود را عنوان نکرده، در جواب «داریوش» نوشته است: «آقا داریوش یک طرفه به قاضی نرو. متاسفانه عدم توسعه متوازن و گسترده حملونقل عمومی باعث شده خیلی جاها حتی در همین تهران بزرگ دسترسی ضعیفی به حمل و نقل عمومی داشته باشن و اتومبیل شخصی تنها راه چاره است.»
«عبدالکریم» هم نوشته است: «هرچه باشد، تولید ملی و داخلی ماست. ما باید قدردان باشیم. نگاهی به کشورهای اطراف خودمان بیندازیم؟ کدام یک توان تولید حتی یک خودرو را دارند؟ ولی بهجای این تشکر، نشستهایم و فقط بهانه میگیریم و عیب میجوییم.»
یکی از کاربران خبرآنلاین متذکر شده است: «در اینجا بحث تولید نیست؛ وگرنه توان تولید خودروهای بسیار بهتری هم داریم که شاکریم. چرا پراید در کشورهای دیگر با قیمت بسیار پایینتری به فروش میرسد.»
«بینام» یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین تصریح کرده است: «پراید بهعنوان یک ماشین کممصرف شاید برای داخل شهر و با توجه به قیمتش برای اقشار کمدرآمد بد نباشه، ولی مطلقا ماشین جاده نیست.»
«ss» هم نوشته است: «نمرهها از 20 است. کیفیت: 5. قیمت از نظر خریدار: 20 خیلی گرانقیمت. از نظر سایپا: 5 خیلی ارزان. ایمنی: 3. زیبایی: 8. آیتمهای مهم را نمره دادم.»
«ناشناس» هم نوشته است: «چه خوبه فرهنگ رانندگي، استاندارد جادهها و راهسازي و خيلي از عادتهاي غلطمون رو هم با اروپا مقايسه كنيم.»
«حامد»، یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین تصریح کرده است: «در اينكه پرايد ضعيفترين خودروي داخلي است، هيچ شكي نيست، اما چه جايگزيني در آن هست؟ نكته بعدي اينكه چه خودرويي ارزانقيمتي ميتوانيم جاش بياريم؟ كوئيد كه همون اول مشخص شد فقط قشنگه.»
یکی دیگر از کاربران خبرآنلان عنوان کرده است: «در داخل شهر 18 از 20، در جاده و خارج شهر 11 از 20.»
کاربر دیگری تصریح کرده است: «با توجه به وضعيت فعلي درآمد مردم و قدرت خريد، از 20 نمره 18 ميدهم.»
«بینام»، یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین نوشته است: «بايد بررسي شود با همين قيمت پرايد ميتوان خودرويي به روز جايگزين پرايد كرد يا خير؟ اگر اين توان وجود ندارد، خروج دستوري خودرويهايي نظير پرايد كار اشتباهي است و تنشزا خواهد بود و باعث بهبود ايمني مردم نميشود.»
کاربر دیگری عنوان کرده است: «در خودروهاي ايكس100 باتوجه به اينكه تغييراتي در پلتفرمشان به نسبت پرايد رخ داد، بسيار خوب بود، اما مردم تغيير ظاهري چندان زيادي در ايكس100 نديدند و گمان ميشد كه در خودرو تغيير چنداني بهوجود نيامده است؛ در صورتي كه از لحاظ مقاوم سازي اقدامات خوبي صورت گرفته بود.»
«بینام»، یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین متذکر شده است: «اگر نگاه واقعبینانه داشته باشیم و بخواهیم جانبدارنه قضاوت نکنیم، هنوز نمیتوان خودروی شهری مانند پراید را با یک تازه وارد فرانسوی که صرفا نام برند رنو را یدک میکشد، قیاس کنیم. باید منتظر ورود این خودرو و نتایج عرضه آن در بازار ایران ماند.»
22535