شهردار کلانشهر کرج از پیشنهاد حذف سهم شهرداریها از مالیات بر ارزش افزوده که در لایحه برنامه ششم توسعه آمده است، انتقاد کرد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج علی تر کاشوند با اعلام این مطلب اظهار داشت: مالیات بر ارزش افزوده بهایی است که مصرف کنندگان کالاها و خدمات به دولت جهت تامین سرانه های خدماتی می پردازند و به راستی چه محلی بهتر از شهرداری ها برای هزینه کرد این منبع درآمدی می توان یافت؟

وی افزود: شهرداری ها عهده دار بیش از 300 خدمت متنوع هستند و مردم از لحظه مردم تا پس از مرگ با این نهاد سر و کار دارند و آثار خدمات شهرداری ها در گوشه گوشه شهرهای کشور نمایان است و مشخص نیست پیشنهاد حذف سهم شهرداری ها از مالیات بر ارزش افزوده با چه هدفی مطرح شده است و از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به جهت مخالفت با آن تقدیر و تشکر می نمایم.

این مسئول شهری اضافه کرد: اکنون سه دهه از وعده وزارت کشور برای ارسال لایحه درآمدهای پایدار شهرداریها به مجلس شورای اسلامی می گذرد اما هنوز این مهم اجرایی و عملیاتی نشده است و به ویژه در شرایط کنونی که صنعت ساختمان سازی دچار رکود شده، نیازمند دریافت حمایت های بیشتر از سوی دولت می باشیم.

ترکاشوند بیان داشت: متاسفانه فلسفه دریافت مالیات در کشور به منبعی برای پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت تبدیل شده حال آنکه این درآمد باید در جهت تقویت زیرساخت های درمانی، فرهنگی، ورزشی، عمرانی و خدماتی هزینه شود و مردم نیز در این خصوص گلایه و مطالبه دارند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با حمایت های دولت و تعریف منابع پایدار درآمدی برای شهرداری های کلانشهرهای کشور، بتوان از فضای تراکم فروشی و گرایش به سمت درآمدهای کاذب فاصله گرفت و شهر را با استانداردها و معیارهای اصیل ایرانی و اسلامی به سمت شکوفایی سوق داد.

46

منبع: khabaronline