واحد مرکزی خبر نوشت: کارشناس هواشناسی از کاهش تدریجی دمای هوا در مناطق شمالی کشور خبر داد.

مرتضی ضرابی افزود: از امروز با شمالی شدن سوی جریانات هوا در استان های ساحلی خزر از گرمای هوا در این مناطق کاسته می شود.

وی گفت: روز گذشته گرگان با دمای 42 درجه در رده چهارم گرمترین نقاط کشور قرار گرفت که قطعاً با توجه به شرجی بودن این مناطق، شدت گرما بیش از این بوده است.

کارشناس هواشناسی عوان نکرد: انتظار داریم از امروز قدری از میزان دمای هوا در استان های ساحلی خزر کاسته شود و شرایط برای بارش های خفیف و پراکنده در غرب استان های ساحلی خزر از جمله گیلان و مازندران فراهم است.

ضرابی ادامه داد: فردا عصر هم موج دیگری از این مناطق عبور می کند که همراه با بارش های خفیف و پراکنده خواهد بود.

وی گفت: پدیده غالب در نیمه شرقی کشور وزش باد است که در مناطق زابل تا دو الی سه روز آینده ادامه خواهد داشت.

ضرابی افزود: بخش های شرقی دریای عمان مواج و متلاطم پیش بینی می شود و با توجه به نفوذ رطوبت به جنوب سیستان و بلوچستان، برای این منطقه بارندگی خفیف خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی درباره دمای هوای تهران گفت: امروز پیش بینی می شود که دمای هوای تهران به 39 درجه در گرمترین زمان برسد.

در مازندران هم دما کاهش پیدا کرده است

به گزارش ایرنا مازنی ها پس از تحمل 3 روز گرمای بی سابقه درنیمه تیرماه، به طورموقت با این گرما خداحافظی کردند تا حداقل پنج روز آینده روزهای خنک بهاری را در تیرماه تجربه کنند.

دمای هوا در این استان روز جاری در مقایسه با مدت مشابه روز قبل به طور میانگین 8 درجه خنک تر شد و این خنکی هوا تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: سامانه جوی که باعث گرمای شدید در این استان شده بود از شب گذشته به طور موقت خارج شد.

سید ابراهیم تاکامی افزود : با ورود سامانه جدید دمای هوا در مناطق حاشیه سواحل خزر در روز جاری (15 تیرماه) در مقایسه با ( 14 تیرماه) بین 4 تا 8 درجه و در ارتفاعات بین 10 تا 12 درجه خنک تر شد.

47237

منبع: ایرنا