پیشنهاد عضو شورای شهر تهران برای کمبود بی‌آبی: از خلیج فارس شیرین کنیم و بیاوریم!

ایسنا نوشت: رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به تنش های آبی موجود می بایست برنامه شیرین سازی آب خلیج فارس ، دریای عمان و دریای خزر با جدیت و سرعت بیشتری دنبال شود.

احمد دنیا مالی در سیصد و پنجاه و ششمین جلسه شورای شهر تهران گفت: بحث آب برای شهر تهران حیاتی است و هر اقدامی در راستای اصلاح الگوی مصرف انجام دهیم هم به نفع شهر و هم به نفع کشور خواهد بود.

دنیا مالی در ادامه سخنان خود بر ضرورت استفاده از منابع آبی نظیر شیرین سازی آب دریاها تاکید کرد و گفت: با توجه به تنش های آبی موجود باید منابع جایگزین آبی معرفی شوند و با توجه به اینکه برنامه‌های شیرین سازی آب دریای عمان ، خلیج فارس و دریای خزر مدت ها است دنبال می شود باید این برنامه با جدیت و سرعت بیشتری دنبال شود تا رنگ تحقق به خود ببینند.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر آمریکا و ژاپن بخش عمده‌ای از منابع آبی خود را از طریق همین شیرین سازی آب دریاها به دست می آورند و لذا باید در این راستا اقدامات مورد نیاز انجام شود.

دنیا مالی همچنین با انتقاد از برخی اظهار نظرها مبنی بر اینکه باید جلوی سرریز آب ها به دشت ها و کوه را گرفت گفت: اگر آب تهران به همین دشت دریاچه نمک سرریز نشود با بحران ریز گردهای نمکی مواجه خواهیم بود چرا که دشت خشک می شود و ریز گردها پدید می آید.

در ادامه نیز مهدی چمران گفت: مردم ما سال های سال بود که فرهنگ استفاده از آب و الگوی صحیح مصرف را می دانستند و حتی در گذشته ای نه چندان دور سرریز آب غذاهایی نظیر برنج را به چاه فاضلاب حرام می دانستند و چاهی جداگانه برای پساب های آشپزخانه ها تعبیه می‌کردند.

وی ادامه داد: امروز باید برای جمع آوری آب باران نیز فکری جدی شود ، آبی که به جای آنکه جذب شود با برخورد با زمین آسفالتی و بتنی همراه با لجن به جنوب تهران سرریز می شود. بنابراین باید تمهیداتی اندیشیده شود تا آب باران و نیز آب های جمع آوری شده در پشت بام ها به فاضلاب نریزد تا بتوان از آن استفاده کرد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 682353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
    3 0
    چه طرح های آبکی آخه برادر من اول یه سرچ تو گوگل بزن بعد نظر بده تو شورا شهر
  • بی نام A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
    2 0
    اونوقت باید آب را بخریم لیتری ده هزار تومان. روش بهتری سراغ نداشتی؟
  • بی نام A1 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
    1 1
    شما اگه میتونید آب خلیج فارس رو شیرین کنید و بفرستید برای یزد و کرمان تا شاید بیخیال آب زاینده رود بشن و مشکل اصفهانم حل بشه.
  • بی نام IR ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    2 0
    وقتي در شوراي شهر يك كارشناس محيط زيست و آب هم نباشد پيشنهادهاي اعضاي آن هم همينطور آبكي مي شود.
  • بی نام IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    2 0
    خدا را شکر که دیگر آقای چمران نخواهدکه افاضات غیرکارشناسانه و سطحی ایشان را بشنویم. ضمنا می توانیم در ازای صدرو نفت اب وارد کنیم بهتر از واردات اجناس بنجل چینی است