با صرف 12 میلیارد ریال اعتبار، مشکل عمده باغداران انارستان تنگ سیاب از توابع بخش کونانی شهرستان کوهدشت مرتفع گردید.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، مدیر عامل شرکت برق استان در بحرانی ترین شرایط مالی با صرف اعتباری به مبلغ 12 میلیارد ریال مشکل افت ولتاژ باغداران انار منطقه تنگ سیاب را مرتفع و امیدواری را برای مردم شریف آن دیار که تنها منبع درآمدشان تولید سالانه هزاران تن انار می باشد، به ارمغان آورد.

مهندس فریدون خودنیا اظهار داشت: ما با سه هدف عمده برنامه احداث شبکه 24 کیلومتری فشار متوسط فوق را طراحی، برنامه ریزی و به مرحله اجرا درآوردیم.

- هدف اول ایجاد نقطه رینگ شبکه 20 کیلو ولت بین بخش سوری از توابع شهرستان رومشگان و بخش کوهنانی از توابع شهرستان کوهدشت جهت تبادل انرژی در مواقع اظطراری بود.

- هدف دوم تأمین برق چهار روستای منطقه عالین آباد که فاقد برق بوده و به دلیل سنگلاخ بودن منطقه سال­ها بعنوان یک معظل جدی سر راه شرکت توزیع قرار گرفته بود.

- هدف سوم رفع افت ولتاژ باغداران منطقه تنگ سیاب که تاکنون همواره مشکلات فراوانی را در فصل آبیاری باغات خود داشتند.

خودنیا با اشاره به اینکه باغداران منطقه تنگ سیاب که دارای بیش از 800 هکتار باغ انار و 110 دستگاه پمپ جهت پمپاژ باغ های خود می باشند ابراز داشتند: عملأ تأمین برق مطمئن از طریق فیدرهای موجود در بخش کوهنانی برای آنها میسر نبود و با تدابیری که اندیشیده شد مصمم شدیم تا از طریق پست 63.20 کیلو ولت شهرستان رومشگان، این مهم را انجام دهیم.

وی گفت: احداث پست 63.20 کیلو ولت شهرستان رومشگان که دو سال پیش وارد مدار شد دو مزیت عمده برای شرکت توزیع برق استان لرستان داشت، ابتدا مشکل کمبود انرژی و افت ولتاژ آن شهرستان که سالها بود تمام افکار مردم و مسئولین و شرکت توزیع را تحت الشعاع قرار داده بود بطور کامل رفع نمود و دومین مزیت آن، امیدواری بود که در باغداران منطقه تنگ سیاب تبلور یافت.

در ادامه مهندس علی بدری مدیریت توزیع برق شهرستان کوهدشت ضمن ابراز خرسندی از وضعیت پیش آمده و رضایتمندی مردم منطقه از برق کوهدشت و شرکت توزیع برق استان لرستان در این راستا گفت: این پروژه در نیمه دوم سال 95 شروع شد و با توجه به بد مسیر بودن احداث شبکه متأسفانه با مشقت و مرارت های فراوانی در حین اجرا روبرو بودیم که از جمله آنها می توان به سنگلاخ بودن منطقه اشاره کرد.

مدیر برق شهرستان کوهدشت ابراز داشت: تمام چاله های احداث شده در طی مسیر با کمپرسورهای بنزینی کنده شد که در بعضی مواقع روزانه قادر به 3 چاله بیشتر نبودیم .

مهندس بدری با اشاره به طراحی وکارشناسی های بعمل آمده برای این پروژه اظهار داشت: مقرر گردید که پروژه در دو فاز انجام شود که فاز اول آن 18 کیلومتر و فاز دوم آن 6 کیلومتر مشخص و در دستور کار قرار گرفت.

وی همچنین گفت با احداث خط فشار متوسط که از پست63.20 کیلو ولت رومشگان تغذیه می­شود 2 مگاوات از بار مصرفی ایستگاههای پمپاژ انارستان سیاب از فیدر بخش کوهنانی منفک و از فیدر احداث شده جدید تأمین برق شدند.

مهندس بدری افزود با توجه اینکه مسیر جاده خاکی و بسیار سخت بود و در بعضی نقاط حمل تیر و تجهیزات به کندی صورت می گرفت فاز اول آن در بهمن ماه سال 95 به اجرا و فاز دوم آن در اردیبهشت 96 شروع و در تیر ماه سال جاری به اتمام رسید.

مدیر توزیع برق شهرستان کوهدشت گفت: به دلیل وجود مشترکین زیادی که در بخش کوهنانی وجود داشت یکی از مهمترین دغدغه های فکری ما تأمین برق مطمئن و پایدار برای آن بخش و باغداران بود که خوشبختانه با حمایت های بی شائبه مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان جناب آقای مهندس خودنیا یک آرامش کامل در حوزه برق آن منطقه ایجاد شد.

 

 

۴۶
منبع: خبرآنلاین