ایرنا نوشت:نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس باید در زمینه خصوصی سازی در فوتبال ورود کند تا بسیاری از حساب‌های مالی و حق کشی‌ها از بین برود.

نشست فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی امروز - چهارشنبه - با حضور مسوولان فدراسیون فوتبال و اعضای این فراکسیون و علی مطهری نایب رییس دوم مجلس برگزار شد.

نایب رییس دوم مجلس در این نشست اظهارکرد: دولت مایل نیست خصوصی‌سازی در فوتبال صورت بگیرد ولی این حوزه با مشکلات زیادی رو به است.

مطهری افزود: مجلس باید نقش خود در این زمینه را به درستی ایفا کند و ورود داشته باشد و این بخش تقویت شود.

محمدرضا تابش رییس فراکسیون ورزش مجلس نیز در این نشست گفت: باید جدیت بیشتری برای خصوصی‌سازی اعمال شود که این کار متأسفانه صورت نگرفته و مسائلی مثل بحث‌های امنیتی توجیهی برای انجام نشدن این کار است.

وی با یادآوری این که مردم انتخابات را با آن اقتدار برگزار کردند و حادثه‌ای در این راستا اتفاق نیفتاد ، خاطرنشان کرد: اگر تیم را دست مردم بدهیم، می‌توانند خوب آن را اداره کنند و هزینه‌های دولت هم کم می‌شود.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو فراکسیون ورزش مجلس نیز گفت: در مورد واگذاری هم باید واگذاری مالکیت، هم سهام و هم مدیریت انجام شود. اگر یکی از آنها انجام شود فایده‌ای ندارد بلکه این سه واگذاری باید همزمان صورت گیرد.

وی افزود: دولت اعتقادی به این واگذاری ندارد و انگیزه‌ای هم برای این کار ندارد زیرا هم محل درآمد است و هم سرمایه اجتماعی مناسبی به شمار می‌رود.

عضو فراکسیون ورزش مجلس افزود: در فوتبال 500 میلیارد تومان گردش مالی وجود دارد، در لیگ برتر 94، 196 میلیارد تومان گردش پول بازیکنان بوده که این البته گردش آشکار است و گردش پنهان خیلی بیشتر از این است. اگر وزارت ورزش خصوصی‌سازی را در فوتبال لحاظ نکند در این صورت به اندازه گردش پولی آن بهره‌وری نخواهد داشت.

2929