تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۱

از دیروز تا حالا که عکس سلفی و یادگاری نمایندگان با موگرینی، نقل و نبات محافل نقد به مراسم تحلیف شده، تنها نمایندگان مجلس هستند که در سیبل عتاب و خطاب قرار دارند.

آنچه در اين ميان ناديده گرفته شده، حضور فعال حسن قشقاوي معاون کنسولي وزارت خارجه در کادر اين تصاوير است. او نه تنها معاون کنسولي است و صرف داشتن چنين جايگاهي بايد از پروتکل‎هاي تشريفاتي و عرف ديدار و رويارويي با مقامات بين المللي آگاه باشد، بلکه پيش از اين هم سفير بوده و هم نماينده مجلس!

فرضا که فلان نماينده در فضاي غيررسمي پس از مراسم تحليف و يا تحت تاثير مطايبه با ديگر همکارانش، قصد عکس سلفي با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را داشته باشد؛ اين صحيح است که آقاي قشقاوي نظاره گر چنين صحنه اي باشد و دم بر نياورد و دوستانه يا با چشم و ابرو هم که شده به او يادآور نشود که نبايد چنين کند؟ بدتر آنکه او خودش به نمايندگان پيشنهاد دهد که از آنها عکس بگيرد و تصوير دوربين به دست او نيز مخابره شود!

در اين ميان جاي شکر دارد که نماينده شيراز بي هيچ عذروبهانه‎اي از مردم بابت اين حاشيه که بر کل مراسم تحليف سايه افکند و خوراکي شد براي رسانه‎هاي بيگانه من باب تمسخر يک مراسم رسمي در ايران، عذرخواهي کرد. کاش آقاي معاون وزارت امورخارجه هم احساس وظيفه کرده و در اين باره توضيح مي‎دادند.

2727

منبع: khabaronline