کمتر از 5 میلیون بار گیمی که پسر 22 ساله و «مغز معیوبِ روس» ساخته، در جهان دانلود شده و 130 نفر هم (اغلب روس و هندی) با آن دست به خودکشی زده اند.

 

بدون اینکه جزییات این بازی در این خبر منتشر شود که می تواند مصداق تبلیغ ناشیانه آن باشد، ذکر چند نکته مهم به نظر می‌رسد:

چرا رسانه‌ ملی در حالی که بسیاری از کاربران ایرانی روحشان از این بازی خبر ندارد، آن را در بوق و کرنا می‌کند؟

و چرا خودکشی هندی‌ها و روس‌ها با خودکشی جوانان ایرانی مقایسه می‌شود؟

اگر تا دیروز فقط 5 هزار کاربر ایرانی از این بازی آگاهی داشتند، امروز 40 میلیون کاربر موبایل به دستِ اینترنت دار، مشتاق دانستن درباره این گیم بعد از گزارش صداوسیما هستند.

و بدتر از همه اینکه مدیران ارشد آی تی نیز با ژست‌های ناشیانه درباره چیزی حرف می‌زنند که تا دیروز هیچی از آن نمی‌دانستند.

بهتر است بیشتر از این خامی نکرده و بدون توسعه رسانه‌ای موضوع، خطرات گیمی مزخرف را با راهکار فنی از بین ببریم.

خدا نکند مجبور شویم دوباره درباره آن بنویسیم!

 

منبع: خبرآنلاین