سرپرست معاونت صنایع دستی: ۲۵ درصد فروشندگان برتر نمایشگاه ملی صنایع دستی از استان مرکزی بوده اند

سید محمد حسینی افزود: همین پتانسیل در بیست و هشتمین دوره نمایشگاه سراسری صنایع دستی شکوفا شد و استان مرکزی توانست مقام نخست این دوره را دریافت کند چرا که از 8 فروشنده برتر این نمایشگاه، دو فروشنده از این استان بودند. این مسئله حاکی از بازار مطلوب فروش، احترام به خواست مشتریان، بازاریاب، تبلیغات و کیفیت مطلوب صنایع دستی هنرمندان استان است. توسعه این بازار فروش و این رویکرد قطعا بهترین نمود برنامه ریزی بر محور اقتصاد مقاومتی است.
سرپرست معاونت صنایع دستی نیز در ادامه گفت: 25 درصد فروشندگان برتر این دوره نمایشگاه ملی صنایع دستی از استان مرکزی هستند که این مسئله به علت سیاست های حمایتی و برنامه ریزی اداره کل بوده چرا که به غیر از حمایت های فردی از هنرمندان، بازارچه های صنایع دستی در استان راه اندازی شده اند که به بازار فروش و در نتیجه کیفیت کار این هنرمندان افزوده است.
قاسم کاظمی افزود: در حال حاضر آمار بیشترین بازارچه دائمی صنایع دستی در کشور متعلق به استان مرکزی است و در شهرهای اراک، دلیجان و ساوه این بازارچه ها در حال فعالیت بوده و بازارچه های شهرستان های خمین، قورچی باشی، شازند و آشتیان نیز آماده بهره برداری هستند.
او اظهار داشت: خانم راحله شهسواری در حوزه صنایع فلزی و میناکاری و آقای سید مهدی مشهدی در حوزه چوب موفق به کسب لوح از طرف رئیس سازمان جناب آقای دکتر مونسان شده و به عنوان فروشندگان برتر بیست و هشتمین دوره نمایشگاه سراسری صنایع دستی معرفی شدند.
این نمایشگاه از تاریخ اول تا هفتم شهریور ماه سال جاری در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

 

46

"